Binnen thema: Stimulerend signaleren

Publicaties

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

Sorteer op:

Talent in Ontwikkeling

Artikel over het belang van gesprekken met leerlingen over hun eigen proces van talentontwikkeling. Verschenen in een special over 'begaafdheid' van ZorgPrimair (nr. 4, 2013).

Hoogbegaafd en creatief

Hoogbegaafde kinderen hebben ook een passende creatieve uitdaging nodig op de basisschool. Hoge intelligentie = hoge creativiteit?

Speels, liefdevol en vakkundig

De komst van integrale kindcentra en het signaleren van een ontwikkelingsvoorsprong zijn actueel. Een goed basisboek over de rol van opvoeders bij de ontwikkeling van jonge kinderen is dan nuttig.

Speels, liefdevol en vakkundig

De komst van integrale kindcentra en het signaleren van een ontwikkelingsvoorsprong zijn actueel. Een goed basisboek over de rol van opvoeders bij de ontwikkeling van jonge kinderen is dan nuttig.

Verborgen talenten

Jeugdliteratuur is niet saai'. Wie dacht van wel moet dit boek lezen. Wie dit al wist, moet dit boek ook lezen. Jeugdliteratuur bij alle vakken buiten de leesles: na dit boek wil je niet anders...
609 KB

Day a Week School

Wetenschappelijk artikel over het onderzoek naar de effecten van het Day a Week School onderwijs dat is uitgevoerd door de UvA.

Talent-Vaardig

Methode voor het aanleren van vaardigheden bij (hoog) begaafde kinderen.

Wetenschappeljke doorbraken de klas in! - 3

Derde boek uit de reeks ‘Wetenschappelijke doorbraken de klas in'. Dit boek biedt inspiratie en concrete handvatten aan leraren om zelf met wetenschap in de klas aan de slag te gaan.

Begaafde Onderpresteerders

Knapzakjes zijn kleine handzame praktijkgidsen over onderwijs aan begaafde leerlingen.

Aan de slag met slimme kleuters

Gericht op interne begeleiders en leraren uit groep 1-2.
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties