Stimulerend signaleren

Talenten worden zichtbaar als ze gestimuleerd worden.

Stimulerend signaleren is een integrale aanpak om zicht te krijgen op een leerling en zijn onderwijsbehoeften. De leerling zelf staat centraal en wordt aangesproken op zijn autonomie via rijke leerzame activiteiten die aansluiten bij zijn competenties. In een cyclisch proces van voortdurende verkenning kunnen zodoende talenten zichtbaar worden.

Meer informatie Minder informatie
VolgendOntvolgen

Redactie

Sorteer op:

Keynote Patti Drapeau 14 november 2019

De keynote 'Sparking Student Creativity in the Classroom' van Patti Drapeau. Dit is gefilmd op de 2e dag van de conferentie Begaafdheid, Creativiteit & Talentontwikkeling met als thema 'Samen...

Redactie TalentStimuleren
208

Compilatie lezing Stefan Buijsman 13-14 nov 2019

Samenvatting van de lezing van filosoof Stefan Buijsman over hoe je vanuit de filosofie wiskunde kunt stimuleren en verrijken. Dit is gefilmd op de 1e dag van de conferentie Begaafdheid,...

Redactie TalentStimuleren
234

15 november 2018 Keynote Nicholas Colangelo

Why do smart kids get poor grades in school

Nicholas neemt ons mee in de laatste wetenschappelijke bevindingen op het gebied van onderpresteren. Hoewel de redenen voor onderpresteren divers...

Redactie TalentStimuleren
214

14 november 2018 workshop Michael Piechowski

The self of gifted teens

Michael bespreekt de grote vragen die begaafde jongeren zichzelf stellen vanuit zijn eigen onderzoek en praktijk bij een kamp voor begaafden. Hij staat stil bij hoe de...

Redactie TalentStimuleren
92
ProfessionalsOrganisaties