Binnen thema: Stimulerend signaleren

Hulpmiddelen

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

Sorteer op:
610 KB

Doelen stellen met je leerlingen

Kwaliteitskaart over de rol van doelen. Toegespitst op de rol die doelen kunnen hebben om leerlingen actief en betrokken te laten leren.
42 KB

Kindplan voor begaafde kinderen

Om met kinderen in een plusgroep een persoonlijke leervraag op te stellen en vervolgens uit te voeren is dit model ontwikkeld om door middel van een kindgesprek concrete afspraken te maken.
Alfons Bakker
6939
2 MB

Update begeleidingsplan DVL - febr2014

Er is ee tweede update beschikbaar van het begeleidingsplan dat is gebaseerd op de Doelen- en Vaardighedenlijst (DVL). De ontwikkeling heeft niet stil gestaan! Bekijk het resultaat.

Denksleutels

De denksleutels zijn ontwikkeld met als doel om hoogbegaafde kinderen cognitief uit te dagen en kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong te signaleren.
771 KB

Vroegsignalering

Een instrument om bij nieuwe kleuters een ontwikkelingsvoorsprong te signaleren.
562 KB

Integratiematrix Bloom & Gardner

Verrijk thema's en lesinhouden met Bloom & Gardner.
214 KB

In gesprek over onderwijs aan (taal)begaafde lln

Een set vragen waarmee je als adviseur of intern begeleider of directeur het gesprek over het onderwijs aan (taal)begaafde leerlingen in gang kunt zetten.

Het herschreven model van Bloom in het Nederlands

Een goed en bruikbaar model van de taxonomie van Bloom in het Nederlands
54 KB

Doelen en Vaardighedenlijst

Handreiking voor het doelgericht vormgeven van het onderwijs aan (hoog)begaafde leerlingen.
Redactie SLO
28911
274 KB

Checklist introversion extraversion

50 karakteristieken om onderscheid te maken. Opgesteld door Lesley Sword (Gifted & Creative Services Australia)
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties