Inloggen?

Inloggen Help

Hulpmiddelen

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

    A process oriented Talent Development model

    A3_talent_development_ENG.pdf

    English version of the communication tool in which the process oriented Talent Development model for guiding (gifted) children is explained.

    376
    Geplaatst door Redactie SLO

    Samen werken aan één vaardigheid

    Doelenboek.zip

    Doelgericht werken aan een vaardigheid kan op vele verschillende manieren. Dit doelenboek, bedacht door Willem van Zantvoort, is een voorbeeld van hoe er op De Elstar met leerlingen aan doelen wordt gewerkt.

    1037
    Geplaatst door Willem van Zantvoort

    Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling (DVO)

    Overzicht per vaardigheid - DVO Waaier A4.pdf
    Overzicht vaardigheden.pdf
    Poster - Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling - DVO.pdf

    Nieuwe 'Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling'! Een hulpmiddel om met leerlingen doelen te stellen. Hiermee kunnen zij vaardigheden ontwikkelen die nu én in de toekomst belangrijk zijn.

    15159
    Geplaatst door Redactie SLO

    Tool voor Onderzoekend Leren (TOOL)

    Het Wetenschapsknooppunt heeft de app TOOL ontwikkeld voor leerlingen uit groep 5 t/m 8, en werkt volgens het 7-stappenmodel van onderzoekend leren.

    2380
    Geplaatst door Astrid Timmermans

    Talent in Ontwikkeling

    A3 placemat_Talent_In_Ontwikkeling_v2_0_RGB.pdf

    Hulpmiddel om met leerlingen in gesprek te gaan over talentontwikkeling en om meer zelfinzicht te ontwikkelen, met uitleg over het model 'Talent in Ontwikkeling' (Houkema & Kaput, 2011) en voorbeeldvragen ter inspiratie.

    5595
    Geplaatst door Redactie SLO

    Presentatie 'Talent in Ontwikkeling'

    Talent in Ontwikkeling.ppsx

    In deze presentatie wordt uitleg gegeven over het proces van talentontwikkeling

    2798
    Geplaatst door Redactie SLO

    Observatieinstrumenten 'Leren kun je observeren'

    Observeren is doelgericht waarnemen, met uitgesteld oordeel. In plaats van standaardinstrumenten te gebruiken, kan je heel simpel een instrumentje op maat maken. Hier vind je 9 variaties.

    4956
    Geplaatst door Dolf Janson

    Doelgericht werken aan 21st Century Skills

    Doelgericht werken aan 21st Century Skills op het Comperio College 2015.pdf

    Op het Comperio College, een bovenschoolse Plusgroep in het basisonderwijs, werken leerlingen door persoonlijke doelen te stellen aan het ontwikkelen van 21st Century Skills. De vaardigheden zijn opgedeeld in deelvaardigheden. Aan de vaardigheden zijn doe

    6257
    Geplaatst door Redactie SLO

    De invloed van w&t op ogw in andere vakken

    SaZ_De_invloed_van_wetenschap__technologie_op_OGW_in_andere_vakken__2_.pdf

    De werkwijze die leerlingen (leren) gebruiken bij wetenschap & technologie, namelijk vanuit nieuwsgierigheid, eigen vragen zelf nadenken en hypotheses toetsen of ontwerpen maken of verbeteren, blijkt ook een goede basis voor versterking van de opbrengsten

    2242
    Geplaatst door Dolf Janson

    Portfolio Talentontwikkeling

    Portfolio.PNG

    Voorbeeld voor het vormgeven van een talent portfolio met Padlet.

    5418
    Geplaatst door Jan van Nuland
Functie(s): Opleider/trainer
Organisatie: Talent 3XL
Functie(s): expert tbv ontwikkeling taal/spelling- en reken-inhouden - verbonden met de thema's
Organisatie: JansonAdvies
Functie(s): Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Beleidsmedewerker, Opleider/trainer, Uitgever, Kwartierkmaker Toptalenten Regio Utrecht West-Gelderland
Organisatie: Platform Bèta Techniek
Functie(s): Coördinator begaafdheid/talentontwikkeling, Groepsleerkracht, Gespecialiseerde leerkracht
Organisatie: Basisschool de Elstar