Inloggen?

Inloggen Help

Publicaties

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

  • Positive Discipline

    Het boek Opvoeden met Positive Discipline van Jane Nelsen, met daarin alle onderwerpen voor thuis en in de klas - nu beschikbaar in het Nederlands

    307
    Geplaatst door Neda Djavdan-Badcoubei
  • Onderzoeken met de klas

    Wetenschap en technologie (W&T) is overal om ons heen en leent zich dan ook bij uitstek om op een thematische en vakoverstijgende manier aan te bieden. We laten scholen en leerkrachten zien hoe je op een hele leuke manier en onder deskundige...

    482
    Geplaatst door Anne van den Bos
  • Xperimenta Magazine

    Het Xperimenta Magazine is gemaakt voor nieuwsgierige kinderen in de bovenbouw van de basisschool en in de onderbouw van de middelbare school. Het magazine komt voort uit de Xperimenta-middagen die maandelijks worden gehouden. Xperimenta Magazine is een i

    566
    Geplaatst door Anne van den Bos
  • AD(H)D! Een positieve benadering

    In dit boek ligt de focus op de positieve eigenschappen van iemand met AD(H)D, en hoe deze talenten, gaven en vermogens te benutten, als brandpunt.

    653
    Geplaatst door Peter Ramaekers
  • Kwaliteitskaart Stimulerend Signaleren

    Kwaliteitskaart_Stimulerend_signaleren.pdf

    In deze kwaliteitskaart wordt uitgelegd hoe een rijke leeromgeving het mogelijk maakt dat begaafde leerlingen hun talenten kunnen laten zien en verder kunnen ontwikkelen. Een stimulerende omgeving maakt signaleren mogelijk.

    3118
    Geplaatst door Redactie SLO
  • Uitdagend gedifferentieerd vakonderwijs

    uitdagendgedifferentieerdvakonderwijsdef.pdf

    Een praktische toolkit waarmee je je onderwijsrepertoire van gedifferentieerd uitdagende lessen bijna eindeloos kan uitbreiden. Daarbij bouw je stapsgewijs voort op wat je wil en al kan, zodat je in flow blijft en controleverlies en verveling voorkomt.

    2500
    Geplaatst door Redactie SLO
  • Zelfsturend leren met een puberbrein

    Artikel Zelfsturend leren met een puberbrein.pdf

    In dit onderzoek komt naar voren dat een substantiële groep leerlingen in het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs moeilijkheden ervaart met executieve functies en dat er een verband bestaat tussen de mate van ontwikkeling van metacognitieve functies

    1217
    Geplaatst door Jacqueline Saalmink
  • Talentontwikkeling: een schoolportret

    Talentpraktijk OBS Pieter van Thuyl Talentenschool.pdf

    Praktijkvoorbeeld van OBS Pieter van Thuyl, een talentenschool. Laat je inspireren door hun werkwijze om talentontwikkeling vorm te geven op een manier die past bij je school.

    1195
    Geplaatst door Nienke Bouwman
  • Werken met begaafde leerlingen in de klas

    Dit boek bevat wetenschappelijke inzichten die zijn vertaald naar praktische handvatten en tips voor het werken met begaafde leerlingen. Het is geschreven voor leraren basisonderwijs in opleiding en leraren die in een basisschoolklas lesgeven.

    1311
    Geplaatst door Jan van Nuland
  • Verlangen naar de zee

    20151110_verlangen_naar_de_zee.pdf

    Bas ter Avest stelt dat er bij het onderzoekend leren op de basisschool mogelijk te sterk wordt gefocust op het aanleren van onderzoeksvaardigheden en te weinig op een onderzoekende houding. Hij pleit voor ruimte om te spelen en fascinaties te volgen.

    1325
    Geplaatst door Janneke Breedijk
Functie(s): Opleider/trainer
Functie(s): Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Asp. Kindertalentencoach
Functie(s): Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen, kwartiermaker talentnetwerk Groningen - Drenthe
Functie(s): Opleider/trainer, Uitgever
Functie(s): Projectleider
Functie(s): Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen