Binnen thema: Talentontwikkeling

Bijzondere leerlingen, opmerkelijke reacties..

Mogen bijzondere leerlingen hun eigen ontwikkeling volgen? Opmerkelijke reacties in de media bij bijzondere schoolprestaties.

Diep

Hoe diep ga jij als het gaat om natuur, wetenschap en techniek (NWT) bij jou op school? Laat je leerlingen hun vragen onderzoeken, zie je daar geen kans toe of is het moeilijk te organiseren?
Karianne Djoyoadhiningrat-Hol

Project BOKS-We zijn altijd bij onze kern gebleven

Blog over de ontwikkelingen binnen project BOKS, een nieuwe innovatieve tool voor het basisonderwijs om talent te stimuleren en diversiteit in de klas te omarmen.

beLEEF

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Of niet?
Karianne Djoyoadhiningrat-Hol

Het gat tussen naar school willen en niet durven

Waarom het voor zeer getalenteerde drop-outs onoverbrugbaar kan lijken om de weg naar school terug te vinden... Een blog van Albert Kaput (Slim Begeleiden).

Plannen vanuit ruimte

Veel hoog getalenteerde leerlingen hebben moeite met het maken van huiswerk. Docent en leerlingen trekken aan het kortste eind als er niets verandert. Kunnen we huiswerk inzetten als een vorm van talentontwikkeling?

Chocolade maken

Hoe een leerkracht ruimte maakt voor een leeromgeving waarin kinderen zelfstandigheid en zelfverantwoordelijkheid wordt gegeven.
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties