Inloggen?

Inloggen Help

Blogoverzicht

Bijzondere leerlingen, opmerkelijke reacties..

Mogen bijzondere leerlingen hun eigen ontwikkeling volgen? Opmerkelijke reacties in de media bij bijzondere schoolprestaties.

1685

Diep

Hoe diep ga jij als het gaat om natuur, wetenschap en techniek (NWT) bij jou op school? Laat je leerlingen hun vragen onderzoeken, zie je daar geen kans toe of is het moeilijk te organiseren?

1758
Karianne Djoyoadhiningrat-Hol

Project BOKS-We zijn altijd bij onze kern gebleven

Blog over de ontwikkelingen binnen project BOKS, een nieuwe innovatieve tool voor het basisonderwijs om talent te stimuleren en diversiteit in de klas te omarmen.

3908

beLEEF

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Of niet?

1778
Karianne Djoyoadhiningrat-Hol

Het gat tussen naar school willen en niet durven

Waarom het voor zeer getalenteerde drop-outs onoverbrugbaar kan lijken om de weg naar school terug te vinden... Een blog van Albert Kaput (Slim Begeleiden).

7545

Plannen vanuit ruimte

Veel hoog getalenteerde leerlingen hebben moeite met het maken van huiswerk. Docent en leerlingen trekken aan het kortste eind als er niets verandert.
Kunnen we huiswerk inzetten als een vorm van talentontwikkeling?

5238

Chocolade maken

Hoe een leerkracht ruimte maakt voor een leeromgeving waarin kinderen zelfstandigheid en zelfverantwoordelijkheid wordt gegeven.

6187
Organisatie: Slim Begeleiden
Functie: Ambulant begeleider, Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Facilitator
Functie: adviseur en schoolbegeleider
Functie: Opleider/trainer, Educatief auteur