Hoe diep ga jij als het gaat om natuur, wetenschap en techniek (NWT) bij jou op school? Laat je leerlingen hun vragen onderzoeken, zie je daar geen kans toe of is het moeilijk te organiseren?
Karianne Djoyoadhiningrat-Hol
5 jaar geleden
Er wordt wereldwijd veel onderzoek gedaan naar motivatie bij leerlingen van alle leeftijden. Daaruit komt een aantal manieren waarop je leerlingen in een goede flow kunt krijgen. Hieronder 6 tips, die iedere goede leerkracht eigenlijk wel weet, maar missc
Blog over de ontwikkelingen binnen project BOKS, een nieuwe innovatieve tool voor het basisonderwijs om talent te stimuleren en diversiteit in de klas te omarmen.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Of niet?
Karianne Djoyoadhiningrat-Hol
6 jaar geleden
Blog over kinderen met een verzwakte leergierigheid, met een aantal voorbeelden waaruit blijkt dat het ook van belang is de familiecontext te onderzoeken wanneer een kind niet wil leren.
Hoe een leerkracht ruimte maakt voor een leeromgeving waarin kinderen zelfstandigheid en zelfverantwoordelijkheid wordt gegeven.
Over een leerling uit groep zeven die onderpresteert en over Acadin.
Hoe Max werkt aan zijn leeractiviteit in Acadin: betrokkenheid. uitdaging, verrijking, creatieve en analytische denkvaardigheden oftewel leerflow.
Een school in Uithoorn wordt voor een grote uitdaging gesteld om passend onderwijs aan te bieden aan een hoogbegaafd kind - Blog van talentindeklas.nl
Teade Walma
8 jaar geleden
“Ieder kind het beste uit zichzelf laten halen. Dat is de kern van het onderwijs. Helaas slagen we daar in Nederland maar ten dele in.” Ware woorden van de staatssecretaris van Onderwijs in zijn opiniestuk ‘Onderwijs moet grote talenten meer uitdagen’ in