Binnen onderwijs: Primair onderwijs

Hulpmiddelen

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

Sorteer op:

Van papier naar digitaal portfolio

Met een kindportfolio als leerlingvolgsysteem kunnen leerlingen hun eigen ontwikkeling volgen, doelen stellen en feedback krijgen op hun werk.

Reflectiekaarten 21ste eeuwse vaardigheden

Op het Almeers Talentenlab maken wij gebruik van formatieve evaluaties. Hiervoor hebben wij ondermeer rubrics ontwikkeld, zodat leerlingen zelf inzicht krijgen in hun kwaliteiten en ze leren wat hun volgende stap is. Zeer goed te gebruiken in combinatie m
450 KB

Samen werken aan één vaardigheid

Doelgericht werken aan een vaardigheid kan op vele verschillende manieren. Dit doelenboek, bedacht door Willem van Zantvoort, is een voorbeeld van hoe er op De Elstar met leerlingen aan doelen wordt gewerkt.
4 MB

Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling (DVO)

Nieuwe 'Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling'! Een hulpmiddel om met leerlingen doelen te stellen. Hiermee kunnen zij vaardigheden ontwikkelen die nu én in de toekomst belangrijk zijn.
Redactie SLO
35732

Frans leren voor kinderen

Website met tips en lesmateriaal voor het leren van Frans, voor de basisschool en de middelbare school (onderbouw).

Samen met leerlingen elke dag een beetje beter

OnzeLes is een programma om leerlingen op een laagdrempelige en veilige manier feedback te laten geven aan hun leraren, ondersteund door een app. Het doel is om vervolgens het gesprek in de klas te voeren over hoe de lessen beter kunnen.

Tool voor Onderzoekend Leren (TOOL)

Het Wetenschapsknooppunt heeft de app TOOL ontwikkeld voor leerlingen uit groep 5 t/m 8, en werkt volgens het 7-stappenmodel van onderzoekend leren.
613 KB

Reflecteren in de plusklas: intervisie met beelden

Voor alle leerlingen is het leren door reflecteren belangrijk, maar in een plusklas is het onontbeerlijk. Het gaat in een plusklas immers niet om kennis vergaren, maar om groeien in de competenties die belangrijk zijn te (blijven) leren en...
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties