Inloggen?

Inloggen Help

Hulpmiddelen

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

    Intakevragenlijst Kleuters

    Algemene gegevens - Intakevragenlijst kleuters - printversie.pdf
    Handleiding - Intakevragenlijst kleuters - talentstimuleren_nl.pdf
    Leerkrachtvragenlijst - Intake kleuters - talentstimuleren_nl - printversie.pdf
    Oudervragenlijst - Intake kleuters - talentstimuleren_nl - printversie.pdf
    Tool - Intakevragenlijst kleuters - vroegsignalering - talentstimuleren_nl.xlsx

    Excel tool met vragenlijst voor ouders en leraren om kinderen vroegtijdig in beeld te brengen. Na het invullen wordt het resultaat overzichtelijk weergegeven voorzien van doorvraagsuggesties voor een vervolggesprek met ouders en leerkracht.

    6817
    Geplaatst door Redactie SLO

    Van papier naar digitaal portfolio

    Met een kindportfolio als leerlingvolgsysteem kunnen leerlingen hun eigen ontwikkeling volgen, doelen stellen en feedback krijgen op hun werk.

    825
    Geplaatst door Astrid Timmermans

    Reflectiekaarten 21ste eeuwse vaardigheden

    Op het Almeers Talentenlab maken wij gebruik van formatieve evaluaties. Hiervoor hebben wij ondermeer rubrics ontwikkeld, zodat leerlingen zelf inzicht krijgen in hun kwaliteiten en ze leren wat hun volgende stap is. Zeer goed te gebruiken in combinatie m

    5702
    Geplaatst door Patricia Versnel-Blom

    Samen werken aan één vaardigheid

    Doelenboek.zip

    Doelgericht werken aan een vaardigheid kan op vele verschillende manieren. Dit doelenboek, bedacht door Willem van Zantvoort, is een voorbeeld van hoe er op De Elstar met leerlingen aan doelen wordt gewerkt.

    2208
    Geplaatst door Willem van Zantvoort

    Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling (DVO)

    Overzicht per vaardigheid - DVO Waaier A4.pdf
    Overzicht vaardigheden.pdf
    Poster - Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling - DVO.pdf
    Spectrum DVO.pdf

    Nieuwe 'Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling'! Een hulpmiddel om met leerlingen doelen te stellen. Hiermee kunnen zij vaardigheden ontwikkelen die nu én in de toekomst belangrijk zijn.

    28550
    Geplaatst door Redactie SLO

    Frans leren voor kinderen

    Website met tips en lesmateriaal voor het leren van Frans, voor de basisschool en de middelbare school (onderbouw).

    1993
    Geplaatst door Janneke Breedijk

    Samen met leerlingen elke dag een beetje beter

    OnzeLes is een programma om leerlingen op een laagdrempelige en veilige manier feedback te laten geven aan hun leraren, ondersteund door een app. Het doel is om vervolgens het gesprek in de klas te voeren over hoe de lessen beter kunnen.

    2033
    Geplaatst door Astrid Timmermans

    Tool voor Onderzoekend Leren (TOOL)

    Het Wetenschapsknooppunt heeft de app TOOL ontwikkeld voor leerlingen uit groep 5 t/m 8, en werkt volgens het 7-stappenmodel van onderzoekend leren.

    3870
    Geplaatst door Astrid Timmermans

    Reflecteren in de plusklas: intervisie met beelden

    Leren door reflecteren intervisie met beelden in plusklas.pdf

    Voor alle leerlingen is het leren door reflecteren belangrijk, maar in een plusklas is het onontbeerlijk. Het gaat in een plusklas immers niet om kennis vergaren, maar om groeien in de competenties die belangrijk zijn te (blijven) leren en...

    2887
    Geplaatst door Jan van Nuland

    Observatieinstrumenten 'Leren kun je observeren'

    Observeren is doelgericht waarnemen, met uitgesteld oordeel. In plaats van standaardinstrumenten te gebruiken, kan je heel simpel een instrumentje op maat maken. Hier vind je 9 variaties.

    8160
    Geplaatst door Dolf Janson
Organisatie: Talent 3XL
Functie: Opleider/trainer
Organisatie: Pluskids
Functie: Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Asp. Kindertalentencoach
Organisatie: JansonAdvies
Functie: expert tbv ontwikkeling taal/spelling- en reken-inhouden - verbonden met de thema's
Organisatie: Passend Onderwijs Almere
Functie: Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Begeleider peergroep(en), Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen
Organisatie: Platform Bèta Techniek
Functie: Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Beleidsmedewerker, Opleider/trainer, Uitgever, Kwartierkmaker Toptalenten Regio Utrecht West-Gelderland
Organisatie: Basisschool de Elstar
Functie: Coördinator begaafdheid/talentontwikkeling, Groepsleerkracht, Gespecialiseerde leerkracht