Document

bijeenkomst 24 sept 2015

Details

Geplaatst op: 26 oktober 2015 - 21:57
Aantal keer bekeken: 15
Profielfoto van Sandra Elzinga
(onbekend)
26 oktober 2015 | 1 minuut lezen
Dit document is vrij

Dit document is vrij voor gebruik voor de leden van deze werkgroep en kan momenteel worden gedownload en/of bewerkt.

Omschrijving

Beste allemaal,

 

Hartelijk bedankt voor een zeer inspirerende middag.

 

Hierbij een klein compact, puntsgewijs, overzicht van wat we hebben gedaan vanmiddag.

 

 

Algemene vraag waar we mee begonnen: Hoe zie je onderpresteerders?

 

Daarna een korte, gedegen uitleg van Marijke Schekkerman over waarom onderpresteerders er zijn en hoe richt je je onderwijs zo in dat ze niet/minder gaan onderpresteren?

 

Conclusie: Praten met ll. adv de profielen van Betten en Nihat.

 

Volgende keer gaan we leren van Marijke hoe je met ll. kan gaan praten (gesprekstechnieken) die we kunnen meenemen naar school om andere leerkrachten het te leren (train te trainer).

 

Huiswerk voor de volgende keer: Ga na in welk profiel van Betten en Nihat de ll. zitten. Wanneer zitten ze in dat profiel? Gedurende welk vak?

 

Volgende keer: maandag 26 okt 15.00 tot 17.00 uur. Waarschijnlijk bij Muiderpoortstation in Amsterdam. Locatie wordt later bekend gemaakt. Inschrijven via talentstimuleren.nl

 

Link naar de modules: thema/stimulerend-signaleren/online-workshop-po

Boekie: http://www.schoolaanzet.nl/over-school-aan-zet/call-for-proposals/jonge-speurders-op-expeditie-met-zoekie/

VROO: http://www.schoolaanzet.nl/fileadmin/contentelementen/school_aan_zet/Opbrengsten_CfP_2013-2014/Vaardigheden_Rubrics_Onderzoeken_en_Ontwerpen__VROO__.pdf

Nog een kleine aanvulling aan de lijst die Sandra al voor ons heeft gemaakt:

De twee placemats die ik mee had gister zijn soms moeilijk te vinden op de SLO website:

Profielen Betts en Neihart:

thema/stimulerend-signaleren/hulpmiddel/4032-profielen-van-leerlingen

Tevens een document waarin de gehele schema is uit vertaald, ook via het SLO, zie bijlage

 

Begeleiding bijzonder begaafd:

thema/stimulerend-signaleren/hulpmiddel/4030-de-bijzonder-begaafde-leerling

 

En let dan ook op alles van Webb: over misdiagnoses

En van Rineke Derksen: toegankelijk over de overgevoeligheden van Dabrowski

 

Dank jullie voor de bruisende bijeenkomst !

Met vriendelijke groeten,

Marijke Schekkerman