Document

inventarisaties interesses vertaling Amerika.docx

Details

Map: Hoofdmap / Leerteam onderpresteren
Geplaatst op: 26 oktober 2015 - 21:35
Aantal keer bekeken: 11
Profielfoto van Sandra Elzinga
(onbekend)
26 oktober 2015 | 1 minuut lezen
Dit document is vrij

Dit document is vrij voor gebruik voor de leden van deze werkgroep en kan momenteel worden gedownload en/of bewerkt.

Omschrijving

Beste allen,

Mooi om te zien hoeveel jullie met de informatie van vorige bijeenkomst hebben gedaan !!!

We hebben vandaag jullie casussen doorgesproken en op basis daarvan ideeën en tips aangegeven. Daarmee kunnen jullie aan de slag:

  • Het voorstel is om met behulp van de placemat van het SLO over de profielen van Betts en Neihart en die van de begeleiding van bijzondere kinderen (begaafd maar niet uitstekend presterend) een cyclus te doorlopen van waarnemen/begrijpen/plannen/ realiseren te doorlopen, waarbij het in gesprek gaan met de leerling om verder achter de oorzaak van het gedrag te komen de belangrijkste stap is genoemd. Daarvoor zijn veel ingangen en aanpakken genoemd.

Volgende bijeenkomst is het goed om met elkaar deze manier van werken te bespreken.

  • Naar aanleiding van de casussen hebben we geconcludeerd dat het makkelijker is om leerlingen te vinden en te bespreken waarbij het gedrag van het kind opvalt in het kader van het niet-aangepaste gedrag: iedereen gaat op zoek naar een casus van een onderpresterende leerling uit de aangepaste profielen, die worden volgende bijeenkomst besproken.

 

Verder hierbij de integratiematrix BLOOM/Gardner algemeen en voor China en idem voor kleuters.

Het was weer een inspirerende bijeenkomst,

Datum en tijd voor een volgende bijeenkomst: maandag 7 december:15:30 uur HVA Wibautstraat 2-4 Amsterdam