Binnen thema: Stimulerend signaleren

Hulpmiddelen

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

Sorteer op:
610 KB

Doelen stellen met je leerlingen

Kwaliteitskaart over de rol van doelen. Toegespitst op de rol die doelen kunnen hebben om leerlingen actief en betrokken te laten leren.
42 KB

Kindplan voor begaafde kinderen

Om met kinderen in een plusgroep een persoonlijke leervraag op te stellen en vervolgens uit te voeren is dit model ontwikkeld om door middel van een kindgesprek concrete afspraken te maken.
Alfons Bakker
7046
2 MB

Update begeleidingsplan DVL - febr2014

Er is ee tweede update beschikbaar van het begeleidingsplan dat is gebaseerd op de Doelen- en Vaardighedenlijst (DVL). De ontwikkeling heeft niet stil gestaan! Bekijk het resultaat.

Denksleutels

De denksleutels zijn ontwikkeld met als doel om hoogbegaafde kinderen cognitief uit te dagen en kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong te signaleren.

Het herschreven model van Bloom in het Nederlands

Een goed en bruikbaar model van de taxonomie van Bloom in het Nederlands
54 KB

Doelen en Vaardighedenlijst

Handreiking voor het doelgericht vormgeven van het onderwijs aan (hoog)begaafde leerlingen.
Redactie SLO
29281
499 KB

Een handreiking voor verrijkingstaken

Informatie over verrijken.
Redactie SLO
7317
263 KB

Kwaliteitenspel:handleiding, kaarten en werkvormen

UniC, !mpulse en SLO hebben een kwaliteitenspel ontwikkeld als een “leerlingontwikkelingsinstrument”, waarmee je in de grote lijn de vorderingen kunt laten zien van leerlingen door de jaren heen.
Redactie SLO
50564
1 MB

Leerlingportretten

Er zijn (fictieve) leerlingportretten gemaakt die een alternatieve weergave zijn van de ontwikkelingslijnen.
Redactie SLO
7534
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties