Binnen thema: Dubbel bijzonder

Hulpmiddelen

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

Sorteer op:

Reflectiekaarten 21ste eeuwse vaardigheden

Op het Almeers Talentenlab maken wij gebruik van formatieve evaluaties. Hiervoor hebben wij ondermeer rubrics ontwikkeld, zodat leerlingen zelf inzicht krijgen in hun kwaliteiten en ze leren wat hun volgende stap is. Zeer goed te gebruiken in combinatie m
607 KB

Werkblad 'Dubbel bijzonder'

Hulpmiddel om de ondersteunings- en ontwikkelingsbehoeften van o.a. 'dubbel bijzondere' leerlingen in kaart te brengen op verschillende aandachtsgebieden vanuit een handelingserichte werkwijze (HGW).
Redactie SLO
2506
4 MB

Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling (DVO)

Nieuwe 'Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling'! Een hulpmiddel om met leerlingen doelen te stellen. Hiermee kunnen zij vaardigheden ontwikkelen die nu én in de toekomst belangrijk zijn.
Redactie SLO
36722
158 KB

Talent in Ontwikkeling

Hulpmiddel om met leerlingen in gesprek te gaan over talentontwikkeling en om meer zelfinzicht te ontwikkelen, met uitleg over het model 'Talent in Ontwikkeling' (Houkema & Kaput, 2011) en voorbeeldvragen ter inspiratie.
Redactie SLO
11559

Observatieinstrumenten 'Leren kun je observeren'

Observeren is doelgericht waarnemen, met uitgesteld oordeel. In plaats van standaardinstrumenten te gebruiken, kan je heel simpel een instrumentje op maat maken. Hier vind je 9 variaties.
4 MB

Profielen van leerlingen

Hulpmiddel om met leerlingen en andere betrokkenen in de begeleiding van talentvolle en begaafde leerlingen in gesprek te gaan over wat herkenbaar is in de verschillende profielen en over de behoeften van leerlingen met hierbij passende begeleidings- en o
Redactie SLO
15728
720 KB

De bijzonder begaafde leerling

Hulpmiddel om met leerlingen en betrokkenen in de begeleiding van leerlingen in gesprek te gaan om begaafde leerlingen (met kenmerken van leer- en/of gedragsproblemen) te zien, horen, begrijpen en ondersteunen.
Redactie SLO
7504
176 KB

Vragenlijst Onderscheid Hoogbegaafdheid en ADHD

Maak onderscheid tussen gedrag dat voortkomt uit hoogbegaafdheid en gedrag dat past bij ADHD, om misdiagnose te voorkomen.

De kracht in jezelf

Handreiking voor leerkrachten en begeleiders om in samenwerking met een onderpresterende leerling om te gaan met het fenomeen onderpresteren.
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties