Inloggen?

Inloggen Help

Publicaties

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

    De uitstroom van het Centrum voor Creatief Leren

    Resultaten van een retrospectief verkennend onderzoek naar de uitstroom van CCL-leerlingen, uitgevoerd in opdracht van OCW door onderzoekers van het National Talent Centre of the Netherlands (NTCN) en het Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen (IHBV).

    132
    Geplaatst door Redactie SLO

    slim leren voor cognitief talent

    Het slimme onderwijsarrangement.pdf

    als je de onderwijsbehoefte van cognitieve talentvolle leerlingen bekijkt. De doelen voor deze doelgroep op een rij zet. De competenties die de leerkracht nodig heeft om de leerlingen te begeleiden kent. Hoe ziet dan een ideaal arrangement eruit?

    2344
    Geplaatst door Ageeth Bos

    Effect van mindset op de motivatie van HB tieners

    Bij hoogbegaafde tieners worden vaak problemen ervaren met de motivatie om zich in te zetten voor het schoolwerk. Hierdoor ontstaan de onderpresteerders of de zogeheten drop outs: leerlingen die ondanks de leerplicht niet meer naar school gaan of alternat

    2052
    Geplaatst door Yvonne Buijsen-Duran

    AD(H)D! Een positieve benadering

    In dit boek ligt de focus op de positieve eigenschappen van iemand met AD(H)D, en hoe deze talenten, gaven en vermogens te benutten, als brandpunt.

    2273
    Geplaatst door Peter Ramaekers

    Hoogsensitiviteit professioneel gezien

    DIt boek voor hulpverleners in de GGZ, coaches en zorcoördinatoren biedt een theoretische basis die nodig is om te begrijpen wat hoogsensitiviteit is, hoe het te herkennen is en hoe het van invloed is op cliënten.

    1200
    Geplaatst door Annemarie Gerritsen

    Living with intensity

    Dit boek draagt bij aan meer inzicht in het sociale en emotionele domein van begaafdheid en biedt een gedetailleerd en inzichtelijk perspectief op intensiteit door de levensloop.

    1233
    Geplaatst door Annemarie Gerritsen

    Wiebelen en friemelen in de klas

    Boek over het nut van wiebelen en friemelen in de klas, met uitleg over zintuiglijke prikkelverwerking voor meer inzicht en begrip, waardoor op een andere manier naar leerlingen gekeken kan worden.

    862
    Geplaatst door Annemarie Gerritsen

    Help mijn kind luistert niet - gratis E-boek

    'Help mijn kind luister niet' - Opvoeden in 5 stappen. Een praktische introductie voor ouders, opvoeders, leerkrachten, opa’s, oma’s en iedereen die met kinderen werkt van de succesvolle Positive Discipline methode.

    4384
    Geplaatst door Neda Djavdan-Badcoubei

    Zelf laten denken helpt

    Over het belang van informeel leren op school.pdf

    Op school is vooral aandacht voor formeel leren. Voor andere manieren van leren is weinig ruimte en die beperkte ruimte wordt ook nog eens steeds minder, niet alleen in de bovenbouw, maar ook in kleutergroepen. In dit artikel verkennen we deze verschillen

    4943
    Geplaatst door Dolf Janson

    Dan maak je maar zin

    Dan maak je maar zin.pdf

    Leerlingen die duidelijk uitstralen dat hun motivatie voor jouw les bij hen ver te zoeken is, vertonen ongewenst gedrag. Tenminste, als je het gewenst vindt dat je leerlingen braaf de opgegeven lesjes gaan maken of jouw uitleg zonder storende opmerkingen

    5517
    Geplaatst door Dolf Janson
Organisatie: JansonAdvies
Functie: expert tbv ontwikkeling taal/spelling- en reken-inhouden - verbonden met de thema's
Organisatie: Comprix College
Functie: Begeleider peergroep (plusklas/verrijkingsgroep), Regiocoördinator PO Talentnetwerk
Organisatie: Praktijk Hoogbegaafd Roosendaal
Functie: Opleider/trainer, Uitgever
Organisatie: Praktijk Psynergiek Oosterbeek
Organisatie: Sleutel tot jouw talent
Functie: Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen