Nieuwsbericht

Boek: Uitdagend of verrijkend onderwijs?

Een boek met 78 vragen over hoogbegaafdheid, beleid, transformatie en implemetatie van passend onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen.

Profielfoto van Sonja Morbé
30 januari 2024 | 1 minuut lezen

Iedere leerling mag zijn potentieel ontwikkelen en dit kan niet door iedere leerling hetzelfde onderwijs te geven. Dit vinden we logisch voor leerlingen met een flinke achterstand. Dit is ook logisch voor leerlingen met een flinke voorsprong. Mijn missie is kennis en kunde te delen, zodat hoogbegaafde leerlingen hun potentieel kunnen ontwikkelen zonder schaamte en in verbinding met anderen.

Maar wat is hoogbegaafdheid wél en niet? Welke noodzaak is er om ander onderwijs te bieden voor hoogbegaafde leerlingen? Hoe formuleer je heldere doelstellingen en resultaten in het beleid? Hoe voorkom je dat je beleidsplan een papieren tijger wordt? Hoe ga je ná het transformatieproces de resultaten van het beleid bereiken? Dit zijn enkele vragen waar je antwoord op gaat vinden in het boek.

Met de antwoorden uit het boek kun je het beleid ontwikkelen voor hoogbegaafde leerlingen én het beleid succesvol implementeren. Ouders van hoogbegaafde kinderen vinden in het boek heldere antwoorden om op school in gesprek te gaan over passend onderwijs voor hun kind.

Ik weet als geen ander: hoogbegaafdheid is niet altijd (direct) zichtbaar. Ook dit wordt in het boek verhelderd. Met een knipoog is dit verwerkt op de voorkant van de kaft. Je hebt waarschijnlijk het meisje wel gezien, maar heb je ook het profiel van ‘hoogbegaafdheid’ gesignaleerd? Kijk gerust nog een keer en ontdek de verbeelding.

“The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.”
Einstein

Profielfoto van Nora Steenbergen-Penterman
3 maanden geleden
Profielfoto van Nora Steenbergen-Penterman
3 maanden geleden

Goed bezig Sonja

Profielfoto van Sonja Morbé
3 maanden geleden
Profielfoto van Sonja Morbé
3 maanden geleden

Dankjewel :-)

De eerste druk (1.030 boeken) zijn bijna uitverkocht.