Binnen thema: Dubbel bijzonder

Overzicht van geplaatste bijdragen.

  • Met de autometafoor hebben we de 11 executieve functies volgens Dawson en Guare omgezet naar een metafoor in de belevingswereld van de kinderen. Het zorgt ervoor dat je een positieve gemeenschappelijke taal kunt spreken met de kinderen.

    76
  • Leerlingen zijn méér dan een CITO cijfer alleen. Kinderen worden zelfzekerder als ze inzien dat ze uitblinken in vaardigheden als inleven, organiseren, creativiteit of leiderschap en hoe dit samenhangt met schoolse vaardigheden. Beter studeren of samenwer

  • Erik Arbores vertelt in deze video over zijn leven tot nu toe, zijn schoolloopbaan, zijn frustraties, zijn uitdagingen en zijn prestaties tot nu toe. Als afsluiting laat hij zijn eigen muziek...

  • De ZijnsWijzers geven op een speelse manier inzicht in de ; zijnskant’ van hoogbegaafden.
    Deze werkvorm helpt gedrag begrijpen en bespreken. Met de giraf ZiWi als boegbeeld: een groot hart, sterk en kwetsbaar tegelijk.

  • Resultaten van een retrospectief verkennend onderzoek naar de uitstroom van CCL-leerlingen, uitgevoerd in opdracht van OCW door onderzoekers van het National Talent Centre of the Netherlands (NTCN) en het Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen (IHBV).

    701
  • De Toolkit Challenging Young Children maakt deel uit van de Talent Education Toolkit for Teachers. De Online Toolkit is ontwikkeld voor pedagogische medewerkers en leerkrachten groep 1/2 en omvat handvatten voor een "holistische" benadering van peuters e

    1314
  • Praktijkvoorbeeld: 'The Da Vinci Class' daagt (hoog)begaafde leerlingen uit en biedt passende begeleiding. Het tweetalig vwo programma wordt verkort geboden en op Da Vinci Day is er ruimte voor...

  • Blog van de website Passend onderwijs n.a.v. een interview met Desirée Houkema (SLO) over het belang van kennis en laagdrempelig beschikbare expertise op het gebied van (hoog)begaafdheid op alle scholen.

    2402
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties