Inloggen?

Inloggen Help

Recente bijdragen binnen {title}

Overzicht van geplaatste bijdragen.

  • Resultaten van een retrospectief verkennend onderzoek naar de uitstroom van CCL-leerlingen, uitgevoerd in opdracht van OCW door onderzoekers van het National Talent Centre of the Netherlands (NTCN) en het Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen (IHBV).

    126
  • ‘Pien wil de wereld zien’ is een educatief boek in twee delen, waarvan deel 1 uitkwam op 1 september 2018. Informatie hierover kunt u vinden op deze site van Talentstimuleren van SLO. Vanaf januari 2019 kunnen kinderen lezen hoe het verhaal afloopt, want

    208
  • Een vraag uit de praktijk die we vaak horen:

    hoe leg je (collega) leerkrachten uit dat een hoogbegaafde leerling toch uitdaging nodig heeft, terwijl de leerling gedemotiveerd is en lage...

    122
  • Een vraag uit de praktijk die we vaak horen: hoe leg je (collega) leerkrachten uit dat een hoogbegaafde leerling toch uitdaging nodig heeft, terwijl de leerling gedemotiveerd is en lage prestaties...

    80
  • Deze video toont 'Intermezzo' van het Hondsrugcollege in Emmen. Intermezzo is een leerjaar voor begaafde leerlingen die uitgeleerd zijn op de basisschool en via een tussenjaar op het voortgezet...

  • De Toolkit Challenging Young Children maakt deel uit van de Talent Education Toolkit for Teachers. De Online Toolkit is ontwikkeld voor pedagogische medewerkers en leerkrachten groep 1/2 en omvat handvatten voor een "holistische" benadering van peuters e

    116
  • De Toolkit Metacognitive Skills maakt onderdeel uit van de Talent Education Toolkit for Teachers. Ruim 140 leraren en 300 leerlingen werkten samen in een Erasmus+ project om nieuwe leermethoden te ontwikkelen om talentvolle leerlingen meer uit te dagen.

  • Vanuit mijn rol als leerkracht en kwartiermaker van het Regionale Talentnetwerk (Regio Utrecht en West Gelderland ) constateerde ik dat er binnen het basisonderwijs een groeiende behoefte is om de brede talentontwikkeling in beeld te brengen.

    1688
  • Hoe leerlingen hun eigen persoonlike leerdoel kunnen bepalen en op terug kunnen kijken. Hoort bij het bestand waarin vaardigheden worden besproken.