Binnen thema: Stimulerend signaleren

"ik RET het zelf!"

Geplaatst door:

Het “ik RET het zelf!” werkboek is speciaal voor kinderen die graag willen leren hoe ze op een positieve manier kunnen omgaan met lastige of vervelende situaties en gebeurtenissen.

Het werkboek leert kinderen zich bewust te worden van automatische negatieve gedachten, het verschil tussen gezonde en ongezonde gedachten én het verschil tussen willen en moeten. Daarnaast oefenen ze met het benoemen van hun vier basisemoties en leren ze deze emoties met behulp van “volumeknoppen” (bij) te sturen. Verder biedt het werkboek ruimte voor het ontdekken en beschrijven van sterke en zwakke punten van jezelf, zonder daar een oordeel aan te verbinden. Het “ik RET het zelf” bord, komt in dit werkboek regelmatig terug in werkbladvorm. Het omzetten van belemmerende gedachten naar helpende, staat ook in het werkboek centraal.

Handig voor professionals, bijvoorbeeld naast het "ik RET het zelf" bord, maar ook zeker voor thuis!

Het interactieve “ik RET het zelf!” bord leert kinderen stap voor stap belemmerende gedachten om te buigen naar helpende gedachten. Dit nieuwe instrument is met name geschikt voor professioneel gebruik; bijvoorbeeld voor plusklassen, (ortho)pedagogen, psychologen en kindercoaches.

6:00
po
1
2
3
4
5
6
7
8
vo
1
2
3
4
5
6
Auteur: Irene Dekker
Uitgever: Praktijk Liberi
Jaar van uitgave: 2015
Prijs: 7,95 p/st (set 5 s
Rechten: -
Bron: www.praktijkliberi.nl

Vakgebied PO:

  • Sociaal-emotionele ontwikkeling

Leerniveau:

  • Groep 5
  • Groep 6
  • Groep 7
  • Groep 8

Moeilijkheidsgraad:

  • Gemiddeld

(Denk)vaardigheid:

  • Praktisch denken
  • Analytisch denken
  • Kritisch denken
  • Creatief denken
  • Onderzoeksvaardigheden
  • Studievaardigheden
  • Ontwerpvaardigheden
9901
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties