Binnen thema: Begaafdheid

Onderwijsbehoeften hoogbegaafde kinderen

Zijn en gezien worden

Passend onderwijs vraagt van leerkrachten om te voldoen aan de basisbehoeften van alle kinderen, ook aan die van hoogbegaafde kinderen. De praktijk leert dat het soms lastig is om hen echt te begrijpen. Herken de onderwijsbehoeften van hoogbegaafde kinderen beter met behulp van een matrix voor leerkrachten.

In dit artikel, dat in juni 2018 in JSW verscheen, wordt ingegaan op onderwijsbehoeften van hoogbegaafde kinderen.

# Iselinge Hogeschool - o.a. met Melline Huiskamp, Anoek Boegman, Jetta Franssen, Karin Weijers, Denise Wopereis, Sandy Tangelder-HeisterWilly Koskamp 

Verwijzen kan via: Boer-Bruggink, M. de & Huiskamp, M. (2018). Onderwijsbehoeften hoogbegaafde kinderen: Zijn en gezien worden. JSW, 102 (10), 6-8. 

2802
Subtitel: Zijn en gezien worden
Auteur: De Boer-Bruggink & Huiskamp
Uitgever: JSW
Jaar van uitgave: 2018
Reageren
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties