Inloggen?

Inloggen Help

Publicaties

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

    Hoe volgen we talentontwikkeling optimaal?

    Vanuit mijn rol als leerkracht en kwartiermaker van het Regionale Talentnetwerk (Regio Utrecht en West Gelderland ) constateerde ik dat er binnen het basisonderwijs een groeiende behoefte is om de brede talentontwikkeling in beeld te brengen.

    1198
    Geplaatst door Astrid Timmermans

    Recht doen aan verschillen is maatwerk

    Hoe manifesteert maatwerk zich in beleid en praktijk, wat zijn recente ontwikkelingen en wat zijn de curriculaire uitdagingen op het terrein van maatwerk? Daarover gaat dit hoofdstuk uit de Curriculumspiegel 2017 (SLO)

    2763
    Geplaatst door Redactie SLO

    Uitdagend en functioneel taalonderwijs

    Taalonderwijs kan veel rijker en betekenisvoller dan de meeste scholen nu gewend zijn. Er ligt een te sterke nadruk op schriftelijke taal, waarbij de opdrachten in de werkboeken grotendeels gesloten zijn, want er moet een antwoordenboek bij passen. Hierdo

    2978
    Geplaatst door Dolf Janson

    Rekenonderwijs kan anders

    Rekenonderwijs wordt op de meeste scholen vooral bepaald door (de inhoud en opbouw van) de rekenmethode. Leerlingen worden geacht die te volgen in het daarin aangegeven tempo en volgorde en met de in de werkboeken aangeboden vormen. Dat is niet wat artike

    2180
    Geplaatst door Dolf Janson

    Wat kan en mag in het voortgezet onderwijs?

    20170410 Wat kan en mag in het vo voor getalenteerde leerlingen.pdf

    In dit overzicht wordt duidelijk wat er kan en mag binnen het voortgezet onderwijs wat betreft extra aanbod aan getalenteerde, begaafde leerlingen. Het overzicht is in samenwerking met het ministerie van OCW tot stand gekomen. Het geeft...

    2135
    Geplaatst door Redactie SLO

    Wat kan en mag in het primair onderwijs?

    Wat kan en mag in het po voor getalenteerde leerlingen.pdf

    In dit overzicht wordt duidelijk wat er kan en mag binnen het primair onderwijs wat betreft extra aanbod aan getalenteerde, begaafde leerlingen. Het overzicht is in samenwerking met het ministerie van OCW tot stand gekomen. Het geeft scholen...

    1469
    Geplaatst door Redactie SLO

    Vak(ken) afronden op een hoger niveau

    Om talenten van vmbo-leerlingen optimaal te benutten kunnen één of meerdere vakken op een hoger niveau afgerond worden. De publicatie Vak(ken) afronden op een hoger niveau biedt hiertoe een beknopte en praktische handreiking voor (vak)leerkrachten, school

    2864
    Geplaatst door Redactie SLO

    Meer mogelijkheden voor versneld en verrijkt vwo

    Informatie over de beleidsregel waarmee meer ruimte wordt gecreëerd om de schoolloopbaan van toptalenten flexibeler in te richten.

    2899
    Geplaatst door Redactie SLO
Organisatie: JansonAdvies
Functie: expert tbv ontwikkeling taal/spelling- en reken-inhouden - verbonden met de thema's
Organisatie: Platform Bèta Techniek
Functie: Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Beleidsmedewerker, Opleider/trainer, Uitgever, Kwartierkmaker Toptalenten Regio Utrecht West-Gelderland