Binnen thema: Stimulerend signaleren

Kwaliteitskaart Stimulerend Signaleren

Begaafde leerlingen signaleren én stimuleren binnen een rijke leeromgeving

In deze kwaliteitskaart wordt uitgelegd hoe een rijke leeromgeving het mogelijk maakt dat begaafde leerlingen hun talenten kunnen laten zien en verder kunnen ontwikkelen. Hoe leerlingen door zelfinzicht steeds meer grip krijgen op hun eigen talenten in ontwikkeling. Een stimulerende omgeving maakt signaleren mogelijk. Gesprek met de leerling, gericht observeren en gegevens beter benutten zijn belangrijke ingerediënten in het cyclische proces van waarnemen, begrijpen, plannen en realiseren.

7988
Subtitel: Begaafde leerlingen signaleren én stimuleren binnen een rijke leeromgeving
Auteur: Desirée Houkema, Nora Steenbergen & Yvonne Janssen
Uitgever: School aan Zet
Jaar van uitgave: 2016
Reageren
Kwartiermaker Toptalenten Overijssel & Oost-Gelderland; projectleider KWTO; zelfstandig onderwijsadviseur

Helder, krachtig en zeer goed bruikbaar in de praktijk! Heb deze kwaliteitskaart direct gedeeld op Linkedin en bij werkgroepen HB uit mijn klantenkring. 

HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties