Talentnetwerk Brabant & Limburg

Profielfoto van Floor Raeijmaekers

Vacature bij Het TalentenLab!

Het TalentenLab in Breda is op zoek naar een jongerencoach, gespecialiseerd in hoogbegaafdheid.

Ervaring met onderpresteren en groeimindset is een grote pré. Wij zoeken iemand die zelfstandig en zelfverantwoordelijk kan werken.

Je werkt op ZZP-basis en je uren zijn afhankelijk van het aantal cliënten dat zich aanmeldt. We verwachten je voor 1 à 2 dagen per week in te kunnen zetten.

Wij bieden je een inspirerende werkplek en de gezelligheid van een klein, ervaren team. Meer weten over Het Talentenlab? Kijk op www.hettalentenlab.nl of op onze accounts op Facebook en Instagram.

Interesse? Mail dan voor 24 september 2021 naar floor@hettalentenlab.nl.

Profielfoto van Nora Steenbergen-Penterman

Graag jullie deelname aan ons onderzoek over zelfregulering in het po!

Voor leerlingen is het belangrijk een eigen pad uit te stippelen. Een goede zelfregulering helpt daarbij. In de afgelopen periode is daar in het onderwijs op een andere manier aan gewerkt.  Daarom doen wij onderzoek naar zelfregulering bij afstandsonderwijs en contactonderwijs in het basisonderwijs.

Doe je mee?

Om dit in kaart te brengen zijn wij op zoek naar basisschoolleerkrachten, plusgroepbegeleiders, begeleiders van voltijds hb-groepen en begaafdheidsspecialisten die groepen leerlingen begeleiden in de po-leeftijd, die bereid zijn om een vragenlijst in te vullen. Het invullen van de vragenlijst vergt ongeveer 15 minuten en kan worden ingevuld tot en met woensdag 3 juni 2020.

Dit onderzoek vindt plaats in samenwerking met de Radboud Universiteit van Nijmegen onder begeleiding van Dr. Helena (Heleen) Pennings en het Informatiepunt Onderwijs & Talentontwikkeling van SLO onder begeleiding van Nora Steenbergen-Penterman.

Alvast dank namens Floor Manders en het team van het Informatiepunt.

>> rechtstreeks naar de vragenlijst

Profielfoto van Jan Koster

Sluit je aan! https://ikbenhoogbegaafd.nl/top-down-onderwijs/ 

Profielfoto van Jan Koster

Sluit je aan! https://www.taskforceoo.nl/  

Profielfoto van Jan Koster

Sluit je aan! https://samen.wijzermetjebeperking.nl/groups/wijzer-met-hoogbegaafdheid.

Profielfoto van Jan Koster

Droom eens mee……: wij gebruiken ervaringen die wij opdeden met afstandsleren. Zetten dat in een stevige digitale infrastructuur. Waarin aandacht voor cognitie en voor sociaal emotionele ontwikkeling gelijk opgaan. Met meer maatwerk en flexibiliteit in opvoeding en vorming. Als in gepersonaliseerd onderwijs. Waar kinderen en jongeren hun eigen doelen stellen. Voor leren en leven. In een track and track systeem hou je je eigen ontwikkeling bij. In een portfolio vink je waar nodig of gewenst erkende certificaten en diploma’s af. Op centraal gelegen fysieke hotspots kunnen kinderen en jongeren gecoacht worden. Hybride leerwerkomgevingen waar je je eigen doelen kunt halen. Chill ingerichte, flexibele plekken. Die vooral niet doen ruiken en voelen naar een schoolgebouw. Door de regio rijdt een truck met een trailer als een mobiele hotspot. Om coaching naar de kinderen en leerlingen te brengen. Wat is nodig om die droom werkelijkheid te maken? Niet alleen voor dropouts en thuiszitters? Maar voor al die kinderen en jongeren die niet passen in ‘het systeem’? Wie helpt die droom te realiseren? Te beginnen in Oost Brabant en Limburg?

  • LIjkt me heerlijk!
    Intrinsieke motivatie, opvoeden, opgroeien en onderwijs in de maatschappij.

Profielfoto van Jan Koster

Vacature leraar met als taak stagebegeleiding (WTF 0,6) op VSO De Korenaer Strausslaan Eindhoven van stichting Aloysius, https://lnkd.in/g_mX4-J Wij bieden voortgezet speciaal onderwijs aan leerlingen van 12-20 jaar, die bij ons leren omgaan met hun autisme. Wij denken in kansen en geloven in het talent van iedere leerling.

Profielfoto van Nora Steenbergen-Penterman

Voor iedereen die mij dat gevraagd heeft. Er zijn weer nieuwe waaiers en kaartensets die horen bij de Doelen en Vaardigheden voor Ontwikkeling. Voor iedereen die aanwezig is bij de expertmeeting op 30 januari in Geleen zal ik een setje meenemen. Alvast fijne feestdagen en dat 2019 veel gezondheid en positieve energie mogen brengen!

Profielfoto van Marleen Hilhorst

De Challenges worden georganiseerd in samenwerking met het Centrum voor Begaafdheidsonderzoek (CBO) en de KU Leuven. Leerlingen uit de bovenbouw van het basisonderwijs worden gedurende een Challenge uitgedaagd om samen uiteenlopende opdrachten te voltooien. Hiervoor moeten de deelnemers samenwerken en logisch redeneren. Praktische, creatieve en analytische denkvaardigheden staan centraal en we staan stil bij de verschillende fasen van samenwerken. Het vergroten van het zelfinzicht is het onderliggende doel van al onze opdrachten. Na iedere opdracht reflecteren we welke denkvaardigheden de deelnemers voornamelijk gebruiken en wat hun bijdrage aan de samenwerking was. Hierdoor leren de deelnemers hun eigen sterke kanten kennen en denken ze erover na hoe zij deze kunnen inzetten tijdens het samenwerken.

De opdrachten die de deelnemers uitvoeren zijn enthousiasmerend en actief (vaak buiten). De facebook pagina 'Radboud Challenges' staat vol met foto's, waardoor je een beeld krijgt van de dag.

Voor de Challenge die we op 28 mei organiseren, hebben we een prachtige uitvalsbasis gevonden midden in de binnenstad van Nijmegen, dichtbij het mooie Valkhofpark. Een top locatie voor een Challenge in de lente. Deelnemen kan nog! Stuur een e-mail naar radboudchallenges@its.ru.nl voor meer informatie.

Profielfoto van Lana Goossens
Lana Goossens

Ben jij als leerkracht op zoek naar inspiratie en verdieping? Wil je met collega’s in gesprek over het onderwijs? Ben je op zoek naar een platform waar je andere leerkrachten kunt ontmoeten?

MES EN VORK – voeding voor onderwijs is er voor collega’s uit het basisonderwijs die net als wij willen blijven nadenken over het onderwijs. Bij MES EN VORK word je aan het denken gezet. Je wordt geïnspireerd door collega's met verschillende achtergronden. Ook word je gestimuleerd om jouw onderwijs te blijven onderzoeken en bevragen. Zo creëren we samen 'voeding voor onderwijs'. Letterlijk door elkaar te ontmoeten, te inspireren en te bevragen. Figuurlijk doordat we plaats nemen aan een grote keukentafel en tijdens het avondeten het gesprek met elkaar aangaan.

Op 1 juni 2016 organiseren wij 'aan tafel met... Stiena Duijzer' over straffen en belonen in de klas. Meer informatie en aanmelden kan via: www.voedingvooronderwijs.nl

Zien we jou binnenkort aan onze keukentafel? Graag tot dan!