-
Invulformulier Aanvraag Stimuleringsimpuls Talentontwikkeling
Met inzet van het professionaliseringstraject “Ruimte voor talentontwikkeling” wil het Regionaal talentnetwerk Utrecht 15 Utrechtse basisscholen stimuleren om expertise te ontwikkelen op dit gebied. Het aanbod (inclusief onkostenvergoeding) is be...
-
Stimuleringsimpuls schooljaar 2016-17 talentontwikkeling Utrechtse scholen
Met inzet van het professionaliseringstraject “Ruimte voor talentontwikkeling” wil het Regionaal talentnetwerk Utrecht 15 Utrechtse basisscholen stimuleren om expertise te ontwikkelen op dit gebied. Het aanbod (inclusief onkostenvergoeding) is be...
-
Reflectieformulier plusgroep
Geplaatst door Alfons Bakker op 2 september 2015 - 11:30En het formulier voor het werken in de plusgroep.....
-
Reflectieformulier plusgroepleerlingen
Geplaatst door Alfons Bakker op 2 september 2015 - 11:27In een plusgroep kun je met individuele kindplannen werken. In samenspraak met de kinderen stel je een leervraag op. Om daar op te kunnen reflecteren heb ik voor de kinderen een tweetal reflectieformulieren samengesteld: één voor het...
-
Onderzoekend leren; Kansen en uitdagingen voor hoogbegaafde leerlingen
Geplaatst door (onbekend) op 21 november 2014 - 12:24Hoe leren excellente leerlingen? En hoe kan het onderzoekend leren helpen om excellente leerlingen nog meer uitdaging te bieden en hun talenten tot uiting te laten komen?
Bij de aanpak ONDERZOEKEND excelLEREN worden handreikingen en... -
Intrinsieke motivatie en onderzoekend leren
Geplaatst door (onbekend) op 19 november 2014 - 13:38Deze maand is in het vakblad Mensenkinderen een artikel verschenen van het WKRU in samenwerking met basisschool de Lanteerne over hoe je de intrinsieke motivatie kunt bevorderen bij het onderzoekend leren. Daarbij geven we concrete voorbeelden...
-
Brochure jonge hoogbegaafde kinderen
Kenmerken en signalen van jonge hoogbegaafde kinderen. (zuigeling, peuter, kleuter)
Brochure van het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid. -
Passend onderwijs boven de streep. Over excelleren in het PO
Een streefbeeld voor excellentiebevordering in het primair onderwijs
met aanbevelingen voor de korte en lange termijn. -
Kwaliteitskaart: Doorgaande leerlijn PO- VO voor (hoog)begaafde en excellente leerlingen
In deze kwaliteitskaart wordt een stappenplan besproken om samen te werken aan een doorgaande lijn po-vo op het niveau van directie/management, team,
leraar en leerling, zodat de (leer)ontwikkeling van (hoog)begaafde en excellente leerlingen... -
Samen werken aan een doorgaande lijn po-vo voor (hoog)begaafde en excellente leerlingen
Een optimale overdracht en samenwerking tussen po en vo dragen bij aan de doorgaande lijn po-vo voor (hoog)begaafde en excellente leerlingen.
Zodat scholen elkaar leren kennen en van elkaar leren middels het uitwisselen van expertise. Scholen... -
Onderzoek naar de 20% beste leerlingen in PO
Veel scholen en betrokkenen willen scherp krijgen over welke leerlingen het gaat wanneer we spreken van de 20% beste leerlingen. Wie zijn deze 20% leerlingen, hoe ziet de schoolloopbaan van deze leerlingen eruit en waar in het onderwijs...