Inloggen?

Inloggen Help

Recente bijdragen binnen {title}

Overzicht van geplaatste bijdragen.

  • ‘Pien wil de wereld zien’ is een educatief boek in twee delen, waarvan deel 1 uitkwam op 1 september 2018. Informatie hierover kunt u vinden op deze site van Talentstimuleren van SLO. Vanaf januari 2019 kunnen kinderen lezen hoe het verhaal afloopt, want

    217
  • De Toolkit Challenging Young Children maakt deel uit van de Talent Education Toolkit for Teachers. De Online Toolkit is ontwikkeld voor pedagogische medewerkers en leerkrachten groep 1/2 en omvat handvatten voor een "holistische" benadering van peuters e

    127
  • De Toolkit Metacognitive Skills maakt onderdeel uit van de Talent Education Toolkit for Teachers. Ruim 140 leraren en 300 leerlingen werkten samen in een Erasmus+ project om nieuwe leermethoden te ontwikkelen om talentvolle leerlingen meer uit te dagen.

  • Vanuit mijn rol als leerkracht en kwartiermaker van het Regionale Talentnetwerk (Regio Utrecht en West Gelderland ) constateerde ik dat er binnen het basisonderwijs een groeiende behoefte is om de brede talentontwikkeling in beeld te brengen.

    1694
  • Mogen bijzondere leerlingen hun eigen ontwikkeling volgen? Opmerkelijke reacties in de media bij bijzondere schoolprestaties.

    1678
  • In deze kwaliteitskaart wordt uitgelegd hoe de didactiek van onderzoekend en ontdekkend leren past bij de kenmerken van begaafde leerlingen. Er worden suggesties gegeven om een vraaggericht leerklimaat te creëren.

  • Deze kwaliteitskaart geeft toegankelijke en praktische informatie over het herkennen en begeleiden van jonge kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong in de onderbouw van het basisonderwijs.

    2693
  • Met een kindportfolio als leerlingvolgsysteem kunnen leerlingen hun eigen ontwikkeling volgen, doelen stellen en feedback krijgen op hun werk.

    1206