Binnen thema: Stimulerend signaleren

Publicaties

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

Sorteer op:

Talent in Ontwikkeling

Artikel over het belang van gesprekken met leerlingen over hun eigen proces van talentontwikkeling. Verschenen in een special over 'begaafdheid' van ZorgPrimair (nr. 4, 2013).

Hoogbegaafd en creatief

Hoogbegaafde kinderen hebben ook een passende creatieve uitdaging nodig op de basisschool. Hoge intelligentie = hoge creativiteit?

Speels, liefdevol en vakkundig

De komst van integrale kindcentra en het signaleren van een ontwikkelingsvoorsprong zijn actueel. Een goed basisboek over de rol van opvoeders bij de ontwikkeling van jonge kinderen is dan nuttig.

Speels, liefdevol en vakkundig

De komst van integrale kindcentra en het signaleren van een ontwikkelingsvoorsprong zijn actueel. Een goed basisboek over de rol van opvoeders bij de ontwikkeling van jonge kinderen is dan nuttig.

Talent-Vaardig

Methode voor het aanleren van vaardigheden bij (hoog) begaafde kinderen.

Begaafde Onderpresteerders

Knapzakjes zijn kleine handzame praktijkgidsen over onderwijs aan begaafde leerlingen.

Aan de slag met slimme kleuters

Gericht op interne begeleiders en leraren uit groep 1-2.

Luister en zie mij

Luister en zie mij geeft leerkrachten en intern begeleiders een helder stappenplan voor het voeren van een diagnostisch gesprek.

Ik heb ook wat te vertellen!

Boek om te leren hoe te communiceren met pubers en adolescenten en hun leefwereld te begrijpen.

Luister je wel naar mij?

Boek over communiceren met kinderen: het voeren van vraaggesprekken en gespreksvoering in het algemeen, in het bijzonder m.b.t. hulpverlening en de schoolsituatie.
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties