Binnen thema: Stimulerend signaleren

Lui en slechte werkhouding

Lui en slechte werkhouding: opvallend veel (hoog)begaafde leerlingen in groep 6, 7 en 8 zijn dit. Maar klopt dit wel? Wat signaleer je? Lees verder in deze blog van Sonja Morbé
5 jaar geleden

Project BOKS-We zijn altijd bij onze kern gebleven

Blog over de ontwikkelingen binnen project BOKS, een nieuwe innovatieve tool voor het basisonderwijs om talent te stimuleren en diversiteit in de klas te omarmen.
5 jaar geleden

Plannen vanuit ruimte

Veel hoog getalenteerde leerlingen hebben moeite met het maken van huiswerk. Docent en leerlingen trekken aan het kortste eind als er niets verandert. Kunnen we huiswerk inzetten als een vorm van talentontwikkeling?
6 jaar geleden

Chocolade maken

Hoe een leerkracht ruimte maakt voor een leeromgeving waarin kinderen zelfstandigheid en zelfverantwoordelijkheid wordt gegeven.
7 jaar geleden

Leerflow

Hoe Max werkt aan zijn leeractiviteit in Acadin: betrokkenheid. uitdaging, verrijking, creatieve en analytische denkvaardigheden oftewel leerflow.
7 jaar geleden

Beginnen bij het begin

“Ieder kind het beste uit zichzelf laten halen. Dat is de kern van het onderwijs. Helaas slagen we daar in Nederland maar ten dele in.” Ware woorden van de staatssecretaris van Onderwijs in zijn opiniestuk ‘Onderwijs moet grote talenten meer uitdagen’ in
8 jaar geleden
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties