Stimulerend signaleren

Talenten worden zichtbaar als ze gestimuleerd worden.

Stimulerend signaleren is een integrale aanpak om zicht te krijgen op een leerling en zijn onderwijsbehoeften. De leerling zelf staat centraal en wordt aangesproken op zijn autonomie via rijke leerzame activiteiten die aansluiten bij zijn competenties. In een cyclisch proces van voortdurende verkenning kunnen zodoende talenten zichtbaar worden.

Meer informatie Minder informatie
VolgendOntvolgen

Redactie

Op alle scholen expertise over (hoog)begaafdheid

Blog van de website Passend onderwijs n.a.v. een interview met Desirée Houkema (SLO) over het belang van kennis en...

Diep

Hoe diep ga jij als het gaat om natuur, wetenschap en techniek (NWT) bij jou op school? Laat je leerlingen hun...

Lui en slechte werkhouding

Lui en slechte werkhouding: opvallend veel (hoog)begaafde leerlingen in groep 6, 7 en 8 zijn dit. Maar klopt dit...

Project BOKS-We zijn altijd bij onze kern gebleven

Blog over de ontwikkelingen binnen project BOKS, een nieuwe innovatieve tool voor het basisonderwijs om talent te...

Plannen vanuit ruimte

Veel hoog getalenteerde leerlingen hebben moeite met het maken van huiswerk. Docent en leerlingen trekken aan het...