Blog

Diep

Hoe diep ga jij als het gaat om natuur, wetenschap en techniek (NWT) bij jou op school? Laat je leerlingen hun vragen onderzoeken, zie je daar geen kans toe of is het moeilijk te organiseren?
Profielfoto van Karianne Djoyoadhiningrat-Hol
Karianne Djoyoadhiningrat-Hol
21 maart 2017 | 1 minuut lezen

Wil je meer met natuur, wetenschap en techniek (NWT), dan liggen er nieuwe kansen. NWT is vanaf 2020 verplicht in het basisonderwijs. Iedere school en iedere leerkracht zal hoe je het wendt of keert aan de slag moeten gaan met wetenschappelijke experimenten en het doorlopen van de ontwerpcyclus. Gelukkig gaan steeds meer leerkrachten nu al de uitdaging aan.

De vraag is, hoe diep ga jij? Steek je je kop in het zand, of duik je in het diepe op zoek naar antwoorden hoe je NWT structureel gerealiseerd krijgt? Want, het is nogal een uitdaging om: je hele team mee te krijgen met het doen van proefjes die ook kunnen mislukken, onderwerpen aan bod te laten komen waar jijzelf nog niets van weet of de kinderen iets te laten ontwerpen wat uitloopt op een mega-bende in de klas.

Laat mij op mijn blogsite weten hoe diep je gaat voor natuur, wetenschap en techniek bij jou op school. En help zo je collega's. Tegen welke uitdagingen loop jij aan? Welke hulp kan jij goed gebruiken?

Op naar een jaar waarin we samen diep gaan, voor NWT in het basisonderwijs.

PS: Deel dit artikel met jouw Facebookvrienden en -fans, LinkedIncontacten, Twittervolgers en Pinners via de share knoppen hieronder, zodat ook de mensen in jouw netwerk hiervan profiteren.