Binnen thema: Dubbel bijzonder

Dubbel bijzonder

Leerlingen met kenmerken van begaafdheid en kenmerken van leer- en/of gedragsproblemen zijn dubbel bijzonder. Meestal worden ze echter niet als zodanig (h)erkend...

Welke signalen zijn van belang om hen beter te begrijpen? Welke mogelijkheden zijn er om hen te begeleiden?

Verken binnen dit thema welke succesvolle strategieen kunnen bijdragen aan de optimale talentontwikkeling van deze bijzondere kinderen.

Ruiken - geursensaties

Voor begaafde leerlingen die extra gevoelig zijn met betrekking tot geursensaties kan het afleidend zijn als er sprake is van nare luchtjes in een lokaal. Te denken valt aan luchtjes uit een prullenbak  (oude melkpakjes), gymschoenen of zweetlucht.

 

Tips:

  • Neem opmerkingen van een leerling over nare luchtjes altijd serieus
  • Ga in gesprek met de leerling over hoe hij geursensaties ervaart.
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties