Wat ga je doen?
Het opstellen van een ondersteuningsplan dat aansluit bij de behoeften en beschikbare mogelijkheden. Dit wordt afgestemd met alle betrokkenen.
In het ondersteuningsplan worden de doelen SMART geformuleerd.
Criterium | Toelichting |
---|---|
Specifiek | Wat wil je precies bereiken? Wat voor kennis/vaardigheden moeten beheerst worden? |
Meetbaar | Zorg dat je doelstelling meetbaar is. Noem meetbare aspecten. |
Acceptabel | Is er voldoende draagvlak? Zijn alle betrokkenen het eens met het doel? |
Realistisch | Is het doel haalbaar voor de school en leerling? Wat heeft men nodig om aan het doel te kunnen werken? |
Tijdgebonden | Wanneer moet het doel behaald zijn? |
Uitgangspunt hierbij is om leerlingen met gelijke onderwijsbehoeften te clusteren.
Verder staat in het plan beschreven 'wie doet wat en wanneer'.
Voorbeelden van ondersteuningsplannen zijn te vinden bij de bijdragen van Hulpmiddelen