Bovenschoolse plus? Zo dus!
Een boek voor onderwijs en ouders
De leerling staat centraal. De leerling werkt vanuit zijn eigen interesse en motivatie om eigen leerdoelen te bereiken. Het op maat begeleiden van dit eigen proces geeft begeleiders handvatten om uiteindelijk de leerdoelen vanuit het onderwijs te bereiken.
In dit boek leest u over
- theoretische modellen in beeld gebracht door voorbeelden vanuit de praktijk;
- het verschil tussen leerkracht en begeleider;
- het verschil tussen een verrijkingsgroep en een plusklas;
- de opzet en het belang van een goed beleidsplan, toegelicht vanuit de praktijk;
- de essentie van communicatie, toegelicht vanuit de praktijk;
- een dagindeling van een bovenschoolse plusklas.
Als ouder van een hoogbegaafd kind of hoogbegaafde kinderen kan het moeilijk zijn om veelvuldig in gesprek te moeten gaan met school. Het gevoel om 'de tolk' te zijn tussen je kind(eren) en school en de hoge eisen die je als ouder daarbij aan jezelf stelt, kunnen vertwijfelend werken.
In Bovenschoolse plus? Zo dus! leest u over theorie weerspiegeld in praktijkvoorbeelden van hoogbegaafde kinderen, ouders en scholen. Eenzelfde wereld wordt belicht vanuit verschillende kanten.
Het lezen van dit boek kan u bevestigen in uw waarnemingen en gevoelens als opvoeder en u (onder)steunen tijdens communicatie met school.