Hoge moeilijkheidsgraad
Criterium | Voorbeeld |
---|---|
Het materiaal biedt een keuze voor een thema of onderwerp waar leerlingen nog weinig voorkennis over hebben. |
Leerstof met voor de leerling een nieuw genre, een kunststroming of thema (bijvoorbeeld thema: 'Symbolen uit de digitale beeldcultuur' of 'Hedendaagse architectuur in de eigen regio'). Maak hierbij gebruik van bijvoorbeeld de Rijksmuseum volgende .sites Of:
|
Het materiaal laat leerlingen echte problemen oplossen. |
Maak een ontwerp voor een nieuw of bestaand product of nieuwe dienst aan de hand van specifieke ontwerpcriteria. |
Het materiaal gaat uit van een moeilijk, abstract onderwerp. |
|
Het materiaal heeft betrekking op een groot aantal (gevarieerde) bronnen. |
Leerlingen benutten bronnen of educatief materiaal zoals bijvoorbeeld materiaal over Marc Chagall, en van verschillende (inter)nationale musea of culturele instellingen. |
Het materiaal laat leerlingen kennismaken met ethische en morele dilemma's die typerend zijn voor het eigen interessegebied of die aansluiten bij de dagelijkse praktijk.
|
|