Havo/vwo

Aandacht voor talent vraagt om een gevarieerd onderwijsaanbod dat recht doet aan verschillen. Daarnaast is goede begeleiding essentieel. Nu eens ligt het accent op onderwijsaanpassingen voor de -in potentie- beste leerlingen, dan weer op ontwikkeling van specifieke talenten bij toptalenten. Iedere school maakt keuzes. Informatie, praktijkvoorbeelden, voorbeelden van arrangementen en tools voor schoolontwikkeling ondersteunen u bij het maken van keuzes.

Meer informatie Minder informatie
VolgendOntvolgen

Redactie

Reflectieve houding

 

Criterium

Voorbeeld

Het materiaal laat leerlingen reflecteren op aanpak, resultaat en inzet van kennis, vaardigheden en attitude;

Leerlingen onderzoeken de beeldvorming rondom de Bataafse mythe

De docent laat leerlingen de opdrachten in (kleine) groepjes  maken om discussie te bevorderen;

Leerlingen discussiëren met elkaar over de appeasement politiek van Chamberlain.

De docent  laat leerlingen een logboek maken;

 

De docent stimuleert en begeleidt leerlingen bij het leren plannen;

 

De docent laat leerlingen andere leerlingen begeleiden en feedback geven op product en proces van leren. Maakt daarbij gebruik van beoordelingsmodellen voor bijvoorbeeld PowerPoint-presentaties of posterpresentaties.