Havo/vwo

Aandacht voor talent vraagt om een gevarieerd onderwijsaanbod dat recht doet aan verschillen. Daarnaast is goede begeleiding essentieel. Nu eens ligt het accent op onderwijsaanpassingen voor de -in potentie- beste leerlingen, dan weer op ontwikkeling van specifieke talenten bij toptalenten. Iedere school maakt keuzes. Informatie, praktijkvoorbeelden, voorbeelden van arrangementen en tools voor schoolontwikkeling ondersteunen u bij het maken van keuzes.

Meer informatie Minder informatie
VolgendOntvolgen

Redactie

Reflectieve houding

 

Criterium Voorbeeld
Het materiaal nodigt de leerling uit om zich te verdiepen en te verwonderen over de Engelstalige cultuur, bijvoorbeeld producten, schrijvers, dichters, columnisten,  journalisten of muzikanten.

Webquest "Carl Hiaasen"

In dit materiaal, waaronder interviews, word je meegenomen in het leven en werk van de auteur Carl Hiaasen.

Het materiaal voorziet in een waardering van taaluitingen door leerlingen, bijvoorbeeld in proza-, poëzie- en debatteerwedstrijden.

Webquest "Poetry Prose"

In dit materiaal werken leerlingen aan gedichten en proza op basis van definities en criteria.

Het materiaal bevat duidelijke criteria, rubrics, commentaarformulieren of beoordelingsformulieren, zodat leerlingen in staat worden gesteld zelfstandig op eigen en andermans werk te reflecteren.

Webquest "Persuasive writing"

In dit materiaal reflecteren leerlingen op elkaars werk.

Worksheet "Peer review worksheet"

In dit materiaal staan aanwijzingen om leerlingen in staat te stellen peer feedback te geven.