Binnen onderwijs: Havo/vwo

Publicaties

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

Sorteer op:
98 KB

Het toetsen van de toekomst

Toetsen om van te leren, niet om mee te beoordelen. Dat is het idee achter de diagnostische tussentoets in het laatste jaar van de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Dit artikel vertelt over het experiment om formatief te toetsen voor de kernvakken.
Redactie SLO
3597
222 KB

Wat nu?

In deze publicatie wordt de rol van de docent besproken bij het begeleiden van de onderzoekende leerling. Dilemma's en keuzes in het begeleiden van begaafde leerlingen bij de uitvoering van verrijkingstaken worden besproken.
Redactie SLO
4620

Regionale good practices

De kwartiermakers Overijssel & Oost-Gelderland geven met deze publicatie een inzicht in 15 good practices binnen onze regio. Zij geven op verschillende wijze invulling aan talentontwikkeling : van ondernemend talent tot cognitief toptalent en van creat

Er is geen sprake meer van wij-zij

Publicatie van het Steunpunt Passend Onderwijs VO & de VO-raad
623 KB

Hoogbegaafde leerlingen binnen Passend onderwijs

Artikel in SLO Context PO (september 2015) over 'Aandacht voor hoogbegaafde leerlingen binnen passend onderwijs'
Redactie SLO
6446

Rapport over stand van zaken hoogbegaafde drop-out

Rapport i.o.v. Feniks Talent over de problematiek rondom getalenteerde leerlingen die thuiszitten, vroegtijdig school verlaten of ver onder hun niveau afstromen.
1 MB

Talentontwikkeling op de havo

In deze publicatie 'Talentontwikkeling op de havo'  doet Peter Bunnik verslag van de discussie die hij heeft gevoerd met een aantal docenten, afdelingsleiders en schoolleiders uit het voortgezet onderwijs over profilering van de havo en de...
Redactie SLO
4425
1 MB

Focus op talentontwikkeling & excelleren in het vo

Dit onderzoek geeft inzicht in de manier waarop het vo inhoud geeft aan het aanbod en de begeleiding van (hoog)begaafde en talentvolle leerlingen.
Redactie SLO
5838
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties