Binnen onderwijs: Havo/vwo

Slimmer coachen

Geplaatst door:
Redactie SLO

Thema van deze opdracht is 'stilstaan bij bewegen'. Doel is het vergroten van kennis en inzicht in bewegen en sport.

Trainers en coaches zijn geneigd vele aanwijzingen te geven, bijvoorbeeld tijdens een training of een wedstrijd. Bij motorisch leren wordt een onderscheid gemaakt tussen impliciet en expliciet leren. Houd een motorisch experiment waarbij je de ene groep een motorische taak aanleert vanuit de theorie van impliciet leren en de andere groep vanuit expliciet leren. Observeer de leervorderingen van de deelnemers en bespreek de ervaringen na bij de deelnemers. Maak hiervan een onderzoeksverslag.

-:--
po
1
2
3
4
5
6
7
8
vo
1
2
3
4
5
6
Auteur: -
Uitgever: -
Jaar van uitgave: 2014
Prijs:
Rechten: -
Bron: -

Vakgebied PO:

Leerniveau:

  • Klas 1
  • Klas 4

Moeilijkheidsgraad:

(Denk)vaardigheid:

  • Praktisch denken
  • Kritisch denken
  • Onderzoeksvaardigheden
2214
Reageren
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties