Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.
Met de autometafoor hebben we de 11 executieve functies volgens Dawson en Guare omgezet naar een metafoor in de belevingswereld van de kinderen. Het zorgt ervoor dat je een positieve gemeenschappelijke taal kunt spreken met de kinderen.
De JuniorLab-lijn bestaat uit twee toolkits met onderzoekskaarten. In beide toolkits komen alle onderwerpen aan bod uit de domeinen Tijd, Ruimte, Natuur en Techniek en Mens en Samenleving, net als alle kerndoelen van Oriëntatie op jezelf en de wereld (SLO
Leerlingen zijn méér dan een CITO cijfer alleen. Kinderen worden zelfzekerder als ze inzien dat ze uitblinken in vaardigheden als inleven, organiseren, creativiteit of leiderschap en hoe dit samenhangt met schoolse vaardigheden. Beter studeren of samenwer
Een speciale, bijzondere, andere leermethode dan je gewend bent! Omdat goed onderwijs voor de hoogbegaafden mij aan het hart gaat, is deze leermethode speciaal afgestemd op hen. Zij kunnen samen met een andere leerling Spaans leren!
Het Erasmus+ programma Telent Education, opgezet dor de Leidse Aanpak voor Talentontwikkeling heeft een Talent Education Toolkit for Teachers opgeleverd. Een van de 4 Toolkits biedt een methode om leerlingen van de basisschool en het voortgezet onderwijs
Wat is wetenschap, en wat doet een wetenschapper nu eigenlijk? In een interactieve online lessenseries over duurzaamheid, komt elke week een andere wetenschapper aan het woord die je meeneemt in zijn of haar onderzoek.
‘Pien wil de wereld zien’ is een educatief boek in twee delen, waarvan deel 1 uitkwam op 1 september 2018. Informatie hierover kunt u vinden op deze site van Talentstimuleren van SLO. Vanaf januari 2019 kunnen kinderen lezen hoe het verhaal afloopt, want
Briljant verrijkend projectonderwijs biedt een eenvoudige en overzichtelijke structuur voor een uitdagend verrijkingsaanbod aan (hoog)begaafde leerlingen uit groep 4 t/m 8. Het is bijzonder geschikt voor plusklassen en kan ook binnen reguliere klassen geb
De Toolkit Challenging Young Children maakt deel uit van de Talent Education Toolkit for Teachers. De Online Toolkit is ontwikkeld voor pedagogische medewerkers en leerkrachten groep 1/2 en omvat handvatten voor een "holistische" benadering van peuters e
De Toolkit Metacognitive Skills maakt onderdeel uit van de Talent Education Toolkit for Teachers. Ruim 140 leraren en 300 leerlingen werkten samen in een Erasmus+ project om nieuwe leermethoden te ontwikkelen om talentvolle leerlingen meer uit te dagen.