-
Inloop en registratie
Registreren is mogelijk vanaf 8:30 uur. In verband met het grote aantal deelnemers graag tijdig aanwezig zijn!
-
Opening: Flow creëren in leren
Welkom en inleiding op het thema 'Flow creëren in leren'
-
Keynote: Underachievement: Why do smart kids get poor grades in school
Nicholas Colangelo will take a look at the issue of underachievement among gifted student: how do we define underachievement; why it happens and possible solutions.
Nicholas Colangelo is the Dean of the College of Education at the University of Iowa. He is author of numerous articles on counseling gifted students and the affective development of gifted and acceleration. He has edited three editions of Handbook of Gifted Education, (with Gary Davis) and has co-authored “A Nation Deceived: How Schools Hold Back America’s Brightest Students” (with Susan Assouline and Miraca Gross). He has served on the editorial boards of major journals including Counseling and Development, Gifted Child Quarterly, Journal of Creative Behavior, Journal for the Education of the Gifted, and Roeper Review.
-
Inspiratieronde
Met ervaringsverhalen, praktijkvoorbeelden op tedtalk-achtige wijze, een nederlandse en engelse lezing en de mogelijkheid om met Colangelo in gesprek te gaan.
Sessies
- » Succesfactoren in het onderwijs
- » De kracht van samenwerken
- » (Hoog)begaafheid vanuit levensloopperspectief
- » Een doorgaande lijn van PO naar VO
- » De emotionele begeleiding van begaafde kinderen. Voor ouders en ieder die betrokken is!
- » Existentiële zelf-ontwikkeling in cognitief begaafde jongeren (interactieve lezing)
- » Samenwerking tussen onderwijs en zorg
- » Jongeren aan het woord
- » Connect with Nicholas Colangelo and ask questions
- » Wat als kinderen vastlopen?
- » De onderwijsfilosofie 'Je eigen passies volgen' (interactieve lezing)
- » De 'succesvolle' (hoog)begaafde volwassene (zeer interactieve sessie)
- » Coaching creative, talented and gifted (potential) drop-outs in their search for meaning
- » Creatief denken? Eitje!
-
Lunchpauze
Lunch en netwerken.
-
1e Workshopronde
Maak een keuze uit één van de workshops of kies voor een Engelse of Nederlandse lezing
Sessies
- » Rekenonderwijs: zullen we dat eens wat anders aanpakken? (PO)
- » In gesprek met de leerling om maatwerk te bieden (PO/VO)
- » (Hoog)begaafdheid (h)erkennen binnen de Jeugdzorg (PO/VO)
- » De psychologie van hoogsensitiviteit
- » Creativiteit en Emotionele Ontwikkeling
- » Betekenisvol werken aan persoonlijke leerdoelen (PO)
- » Motivatie en veerkracht ontwikkelen vanuit het perspectief van de topsport
- » Exploreren kun je leren
- » Van vallen naar opstaan: succesfactoren in het leven van begaafden die (tijdelijk) zijn uitgevallen in reguliere settings
- » Executieve functies spelenderwijs ontwikkelen
- » Talenten zien bij kleuters
- » Lecture: Intensities and Sensitivities of the Gifted
- » Hoe kunnen we samen meer betekenen voor de creatieve denkers die (tijdelijk) uitvallen in reguliere settings?
- » Ecologisch kijken naar begaafde kinderen: zicht krijgen op kansen! (PO)
- » Creatief denken kun je leren (PO)
-
2e Workshopronde
Maak een keuze uit één van de workshops of kies voor een Engelse of Nederlandse lezing
Sessies
- » Taalonderwijs: de tijd van lesjes maken is voorbij (PO)
- » VISUEEL LEREN - Bewust inzetten van je visuele talenten bij het leren (PO/VO)
- » Van Onderwijs voor Hoogbegaafden naar Begaafd Onderwijs (PO)
- » 'Nieuwe ideeën in oude systemen...?' (PO/VO)
- » Het gevaar van een enkel verhaal. Wie is de hoogbegaafde leerling?
- » (Onder)presteren en motiveren in het vo
- » Willen presteren en betekenisvol leren vanuit intrinsieke motivatie
- » Zelfcontrole, executief functioneren en psycho-educatie bij hoogbegaafde kinderen
- » Succesangst
- » Dubbel bijzondere leerlingen begeleiden vanuit een strength-based benadering (PO)
- » Ontwikkelen van veerkracht
- » Lecture: Positive Disintegration in the Life of Etty Hillesum
- » Coping strategieën: van weerstand naar leerstand
- » Ecologisch begeleiden van onderpresterende leerlingen: hoe vergroot je jouw kans op succes? (PO)
- » Executieve functies spelenderwijs ontwikkelen
-
Celebrate talent!
Erik van der Boom shares his educational experiences and shows his musical talent!
Erik van den Boom did his first four years of the gymnasium in one year and took his final exams at the Stedelijk Gymnasium Schiedam at the age of 13. He won with his graduation assignment on quantum mechanics the Wijnand Wines price 2011. He is a composer and producer of (progressive-/electro-) house and pop music and dj.
-
Netwerkborrel