-
Opening: Flow creëren in leren
- nw flyer hulpmiddelenn.pdf (889 KB)
-
Rekenonderwijs: zullen we dat eens wat anders aanpakken? (PO)
- hand-out rekenonderwijs.pdf (4 MB)
-
Taalonderwijs: de tijd van lesjes maken is voorbij (PO)
- hand-out taalonderwijs.pdf (5 MB)
-
Hoe kunnen we samen meer betekenen voor de creatieve denkers die (tijdelijk) uitvallen in reguliere settings?
-
VISUEEL LEREN - Bewust inzetten van je visuele talenten bij het leren (PO/VO)
- Handout VISUEEL LEREN.pdf (5 MB)
-
Van Onderwijs voor Hoogbegaafden naar Begaafd Onderwijs (PO)
- Handout.pdf (637 KB)
-
(Onder)presteren en motiveren in het vo (VO)
-
Zelfcontrole, executief functioneren en psycho-educatie bij hoogbegaafde kinderen
-
Creativiteit stimuleren bij sterke rekenaars
-
Succesangst
- ntcn succesangst.pdf (559 KB)
-
Creativiteit en Emotionele Ontwikkeling
-
Betekenisvol werken aan persoonlijke leerdoelen (PO)
-
Ontwikkelen van veerkracht
- Handout Elke Safont.pdf (949 KB)
-
Succesfactoren in het onderwijs
-
Het individuele kind centraal
- Afdeling OPUS Lorentz Lyceum.pdf (722 KB)
- The Roeper recipe.pdf (11 KB)
-
Samenwerken in de regio
-
Exploreren kun je leren
- 21st Powerpoint SLO 14-11-18.ppt (13 MB)
-
Van vallen naar opstaan: succesfactoren in het leven van begaafden die (tijdelijk) zijn uitgevallen in reguliere settings
-
Executieve functies spelenderwijs ontwikkelen
-
Sociaal en emotioneel welbevinden van talentvolle leerlingen stimuleren met coöperatief spel
-
De onderwijsfilosofie 'Je eigen passies volgen' (interactieve lezing)
-
Motivatie is een werkwoord, maar bij (hoog)begaafden is de flow vaak zoek (interactieve lezing)