• Agnes Burger-Veltmeijer

    ABV
    Onderzoeker, Gepromoveerd op HB+ASS, Gz-Psycholoog, Klinisch Pedagoog, NIP K&J-Psycholoog Specialist
  • Albert Kaput

    Slim Begeleiden
    Opleider/trainer, Coach, Trainer HB in Ontwikkeling
    • Begeleiding en coaching van begaafde drop-outs

      Bij (dreigende) uitval van een begaafde creatieve leerling vormen ouders en docenten (leerkrachten) ieder hun eigen beeld van de oorzaken van deze gebeurtenis. Vanuit die perspectieven zetten zij...
  • Barbara Janssens

    AED Leiden
    • (Hoog)begaafdheid en dyslexie

      Ook hoogbegaafde kinderen kunnen dyslectisch zijn. Voor deze doelgroep geldt dat het signaleren van zowel de hoogbegaafdheid als de dyslexie voor school en ouders nog niet zo makkelijk is. Hoe kun...
  • Desirée Houkema

    National Talent Centre of the Netherlands (NTCN)
    Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Peers4Parents facilitator en trainer, Bestuurslid, Managing Director, WCGTC Delegate - NL
    • Train-de-trainer 'Dubbel Bijzonder'

      Tijdens de train-de-trainer staat het signaleren en begeleiden van dubbel bijzondere leerlingen centraal. We bieden kaders aan van waaruit je de begeleiding van dubbel bijzondere leerlingen...
  • Esther de Boer

    Bijzonder Gewoon Begaafd
    Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Begeleider peergroep(en), Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen
    • (Hoog)begaafdheid en prikkelverwerking

      Inhoud: In deze workshop gaan we aan de slag met het begrip (hoog)begaafdheid en specifieke gedragskenmerken van (hoog)begaafde kinderen. Vandaar uit kijken we naar hoe deze kinderen informatie...
  • Lilian Snijders-Loontjens

    Piecke
    Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Zelfstandig onderwijs professional
  • Marita van den Hout

    Beren van jouw weg, directeur
    Ambulant begeleider, Begeleider peergroep(en), Onderzoeker, Specialist begaafdheid, ECHA specialist in gifted education, SENG Model Parent Group facilitator
    • Visueel OF ruimtelijk denken EN leren

      In deze workshop gaan we eerst in op wat ruimtelijk en visueel denken is, en wat dit betekent voor het leren. Daarna bespreken we wat we in het onderwijs zouden kunnen doen  voor begaafde...
  • Nora Steenbergen-Penterman

    SLO
    Specialist begaafdheid, Senior Leerplanontwikkelaar po, ECHA Specialist (Hoog)begaafdheid, Projectleider Informatiepunt Onderwijs & Talentontwikkeling
    • Doelen stellen voor persoonlijke ontwikkeling

      Iedereen heeft talenten en mogelijkheden om verder te ontwikkelen. Door een rijke leeromgeving kunnen leerlingen hun talenten laten zien en is signaleren mogelijk. Op dit ontwikkelingsproces zijn...
  • Yvonne Janssen

    SLO
    Specialist begaafdheid
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties