Spiegeling met gelijkgestemden in een groep met peers

Wanneer:
    • 14:00 - 15:15 - ( 30 / 31 )
    • 15:30 - 16:45 - ( 10 / 31 )
Spreker(s): Minka Dumont (Workshopleider)
Locatie: Zaal 12

"Door het lokaal heen hebben we bladen opgehangen met op elk blad een mythologisch figuur en de uitleg er bij. Van de 15 zijn er alleen wel 3 door ons verzonnen. Kijk goed rond en lees de teksten, over een half uur is de quiz."

Een groepje kinderen is klaar met hun product dat ze maakten naar aanleiding van hun onderzoek over mythische wezens. Ze verzonnen dit onderwerp zelf. Ze zochten hun eigen informatie. Ze raakten steeds enthousiaster, herkenden dit enthousiasme in elkaar en al tijdens het maken van de mindmap verzonnen ze wat ze wilden gaan maken. Samen. En als de één dan weer met een idee kwam, had de ander er een mooie aanvulling op.

Met name in de peergroep kun je de ruimte creëren voor kinderen om echt hun 'zelf' te laten zien... aan elkaar en aan zichzelf. 

Welke activiteiten bied je aan in een peergroep? Hoe help je kinderen uit zichzelf en elkaar te halen wat er in zit? Welke eisen stel je, of laat je ze zelf stellen?

Op deze en meer vragen verkennen we mogelijke antwoorden... daarnaast krijg je ook een hele stapel praktische tips ;-)

Minka Dumont geeft ruim tien jaar les in de plusklassen van Amstelwijs in Amstelveen en daarnaast ontwikkelde zij veel lesmateriaal geschikt voor gebruik in zowel de plusklas als  de reguliere klas.

Deelnemers

Lesmateriaal voor hoogbegaafden
Stichting Baasis
Optimus Onderwijs
St. Jozefschool
Licht-op-Talent
Eerste Westlandse Montessorischool Monster
Prinses Julianaschool
Natuurlijk Uitdaging
OBS Kloosterveen
Samenwerkingsverband Kop van Noord Holland
St. Bavoschool
OBS Commissaris Gaarlandt
noor veijgen
Damiaanschool
Julianaschool
Hobbitburcht
Stichting Promes
Stichting Primo (Openbaar Primair Onderwijs Voorne-Putten Rozenburg)
CBS Prins Willem-Alexander
Basisschool School Vest
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties