-
Inloop en registratie
-
Opening: Gezien worden en jezelf laten zien
-
Keynote 'Learning to exhale'
-
Doelen stellen voor persoonlijke ontwikkeling
-
De sociale en emotionele effecten van versnellen
- Hoogeveen_Sociaal emotionele effecten van versnellen - SLO okt17.pdf (636 KB)
- Hoogeveen, L. (2008), Social Emotional Consequences of Accelerating Gifted Students. Proefschrift.
- Hoogeveen, L. (2015). Academic Acceleration in Europe. A comparison of accelerative opportunities and activities. In:. S.G. Assouline, N. Colangelo, J. VanTassel-Baska, & A.E. Lupkowski-Shoplik (Eds.). A nation empowered: Evidence trumps the excuses that
-
Ongekend talent? (Hoog)begaafde leerlingen met een andere culturele achtergrond
- Huffington Post 11 januari 2016.pdf (611 KB)
- Ongekend talent.pdf (2 MB)
-
1+1=3; HGW voor als begaafdheid botst met een stoornis
-
De hoogsensitieve leerling; opmerken en ondersteunen
- Handout HSP in de klas.pdf (736 KB)
-
De emotionele belevingswereld: hoe kun je die verkennen?
-
Het perspectief van een kind of jongere zien: Coaching bij (dreigende) uitval
-
Spiegeling met gelijkgestemden in een groep met peers
-
Betrokkenheid en nieuwsgierigheid door een deep-level aanpak
-
Over de kracht van passie en volharding
-
Durf jezelf te laten zien in een wereld waarin je bent afgestemd op anderen
- Blogs HSP.pdf (395 KB)
- SLO 12 oktober handout.pdf (19 MB)
-
Willen hoogbegaafde kinderen zèlf presteren? (lezing)
-
The Complex Well-Being of Gifted Children with Autism (lezing)
-
Classroom Strategies for Working with Gifted Children with Autism
-
Werken aan talentontwikkeling met kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong
-
Kijken áchter het gedrag van kinderen, vraagt een onderzoekende waarderende houding
-
Afstemmen op dubbel bijzondere kinderen (lezing)
-
Can't you just chill out?
-
Doing poorly on purpose
-
Psychologische kwetsuren en traumata
-
Intensiteit, perfectionisme en stress (gespreksgroep Peers4Parents)
-
Oog voor begaafde (potentiële) thuiszitters
-
Aandacht voor begaafde leerlingen binnen Passend onderwijs
-
Dubbel bijzonder: HGW bij de complexe combinatie van (kenmerken van) begaafdheid en leer- en/of gedragsproblemen