Upside down brilliance

Wanneer:
    • 14:00 - 15:15 - ( 86 / 100 )
    • 15:30 - 16:45 - ( 68 / 100 )
Spreker(s): Linda Silverman (Workshopleider)

(Engelstalige workshop)

Kenmerkend voor veel begaafden is een visueel-ruimtelijk sterk ontwikkeld vermogen met een hieruit voortvloeiende voorkeur voor visueel leren. Dit gaat gepaard met creatief, nieuwsgierig, out-of-the box denken en een sterke gevoeligheid. Het is belangrijk deze kinderen in dit hele spectrum te zien en te erkennen.

In het boek Upside-down brilliance van Linda Silverman wordt hier uitgebreid bij stil gestaan. De belangrijkste inzichten en de betekenis hiervan voor het begrijpen en begeleiden van deze kinderen worden tijdens deze workshop gedeeld.

In twee aparte sessies, die zowel afzonderlijk als beide gevolgd kunnen worden in de 2e en/of 3e workshopronde, komt het volgende aan bod:

UPSIDE-DOWN BRILLIANCE:  THE VISUAL-SPATIAL LEARNER (PART I) - in 2e workhopronde

Do you think in words? In pictures? In intuitive knowings? We teach in words. But what about those who think in pictures or who sense things without being able to tell you how they know what they know? High achievers excel in reading, writing, spelling, calculation, memorization and timed tests. Visual-spatial learners learn in intuitive leaps. They see the answer all at once. Using imagination and visualization, they often excel in the arts and sciences. They may be highly empathic. Their visual-spatial gifts are prized in today’s workforce and need to be nurtured. 

Specific teaching strategies, drawn from the book, Upside-Down Brilliance:  The Visual-Spatial Learner, will be shared in the next session:

UPSIDE-DOWN BRILLIANCE (PART II): STRATEGIES FOR TEACHING VISUAL-SPATIAL LEARNERS - in 3e workshopronde

The higher a child’s IQ, the more likely that child is to be a visual-spatial learner. Visual-spatial learners have highly active right hemispheres, enabling them to see the big picture. As they see answers all at once in great, “A-Ha!” moments, they find step-by-step learning tedious. They need time to visualize how all the parts are related to a whole; they need to be allowed to reach conclusions in their own way; they need more time to translate their mental images into words and numbers; they need more visuals and fewer words; they need access to computers; their work needs to be evaluated separately for ideas and mechanics (e.g., spelling, handwriting, grammar, punctuation, capitalization, sentence structure, paragraphing); and they need other opportunities to demonstrate mastery besides writing assignments (e.g., PowerPoint presentations, photographic essays, dioramas, etc.). This session will focus on strategies for reaching visual-spatial learners.

Deelnemers

iQBegrijp
Bureau Talent
(onbekend)
Chemien
Comprix College
obs houtrust
Julianaschool
(onbekend)
Rianne van de Ven Coaching & Consulting
Basisschool Los Hoes
Jij&iq Coaching en Onderzoek
Gekend Talent
Rieke Brinkman
IQ en Wij
Karin Bogaarts-Ros
Dichter bij taal
Unique-Talentbegeleiding
Ludiq Arnhem coaching en begeleiding van hoogbegaafde kinderen
Talent leert leren!
WillemWijs, Juliana van Stolbergschool
Anja Jacobs
Beter in Beeld
Power Play Education
BL!NK-UIT/Schoolbegeleiding Zaanstreek-Waterland
De Poel Coaching
Nienke Boland
(onbekend)
Anja Zegeling talentbegeleiding
PCBO Meppel
Imagine You!
May Nellen Advies Begeleiding Coaching
TalentAanZ
Kc Westerbreedte
KolthofCoaching / HB058
De Begaafden Wijzer
Griftland College
Stichting Kom Leren, OBS Binnenstad
Anneke Dekkers Talentbegeleiding en advies
CED-Groep
ECHA vereniging NL
Herbert Vissers College
Da Vinci Eemland Amersfoort e.o
MOOI Begaafd
bs de Bloemaert
GoedPresteren
(onbekend)
Probleemloos pienter
Orthopedagogiek van waarde
Buro Bloei
Manon Hulsbeek, differentiatie en begaafdheid
Leids Initiatief voor Educatie
SlimVaardig
Jozefschool
Beelddenkwerk
Alice Bekke & Partners
Dr. Mollercollege
Julia Levy
Dr. Mollercollege
Esther-Marieke Dekens
Ammi B.V. Mind in Development
Dr. Mollercollege
Basisschool De Korenaer
Klare Kijk uitgeverij
Smart & Sensitive Zwolle (Coaching praktijk in wording)
Loraine Bar
(onbekend)
(onbekend)
TU Delft
RT Praktijk Hengelo
obs pantarijn
Studio Wishdom
RKBS De Schouw
Gaaf Kind
Reflex in Beeld
Renea
(onbekend)
Ellen Wolf
Jade kindercoaching
obs Passe-Partout
Stichting Netwerk MBO Excellent
Hoogbegaafd Hoorn
Elvira Vertegaal-Berkers
Onderwijspoli
Praktijk Psynergiek Oosterbeek
Passend Onderwijs Almere
Olivier van Beekum
Corderius college
WijsSein
2e Marnixschool
Labeur kindertherapie
Don Boscoschool
Chris Wiffen
RSG Slingerbos|Levant
Miriam Kamermans
bs Kronenburgh
bs-Kronenburgh
Basisschool De Fakkel
gewoon Bzonder
Bureau BlinQ
Mirre Verdenius Talentontwikkeling
AABBC
St. Bavoschool
Casa Tweetalige Montessorischool
OBS De Tjotter
PPO Rotterdam
Stichting Leren Motiveren / Tijdschrift Talent
Zien,zijn en kijken
Astrid Geeve
Stedelijk College Eindhoven
Bert Benthem
Stedelijk College Eindhoven
Chr. Scholengemeenschap Het Streek
Trinitas gymnasium
Trinitas Gymnasium
Lyceum Sancta Maria
onderwijsstichting Arcade
Herman Willighagen
SBO Het Kompas
Natuurtalent in t Veld
Eric van den Berg
Stichting Flowing Mountains
Martijn Ramselaar
(onbekend)
Visser 't Hooft Lyceum
Bureau Onderwijs Plus
Beatrix College
Orionlyceum
Mevrouw
Vierkant voor Wiskunde
(onbekend)
Coaching Kitchen
Marina Zuidam
Kronenburgh
Feniks Talent
(onbekend)
PT van Hemme
Kikidio - expertise in hoogbegaafdheid
Inge Slaats
Kikidio - expertise in hoogbegaafdheid
Michelle Verrijt
Kikidio - expertise in hoogbegaafdheid
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties