Sessie

Upside down brilliance

Wanneer:
    • 14:00 - 15:15 - ( 86 / 100 )
    • 15:30 - 16:45 - ( 68 / 100 )
Spreker(s): Linda Silverman (Workshopleider)

(Engelstalige workshop)

Kenmerkend voor veel begaafden is een visueel-ruimtelijk sterk ontwikkeld vermogen met een hieruit voortvloeiende voorkeur voor visueel leren. Dit gaat gepaard met creatief, nieuwsgierig, out-of-the box denken en een sterke gevoeligheid. Het is belangrijk deze kinderen in dit hele spectrum te zien en te erkennen.

In het boek Upside-down brilliance van Linda Silverman wordt hier uitgebreid bij stil gestaan. De belangrijkste inzichten en de betekenis hiervan voor het begrijpen en begeleiden van deze kinderen worden tijdens deze workshop gedeeld.

In twee aparte sessies, die zowel afzonderlijk als beide gevolgd kunnen worden in de 2e en/of 3e workshopronde, komt het volgende aan bod:

UPSIDE-DOWN BRILLIANCE:  THE VISUAL-SPATIAL LEARNER (PART I) - in 2e workhopronde

Do you think in words? In pictures? In intuitive knowings? We teach in words. But what about those who think in pictures or who sense things without being able to tell you how they know what they know? High achievers excel in reading, writing, spelling, calculation, memorization and timed tests. Visual-spatial learners learn in intuitive leaps. They see the answer all at once. Using imagination and visualization, they often excel in the arts and sciences. They may be highly empathic. Their visual-spatial gifts are prized in today’s workforce and need to be nurtured. 

Specific teaching strategies, drawn from the book, Upside-Down Brilliance:  The Visual-Spatial Learner, will be shared in the next session:

UPSIDE-DOWN BRILLIANCE (PART II): STRATEGIES FOR TEACHING VISUAL-SPATIAL LEARNERS - in 3e workshopronde

The higher a child’s IQ, the more likely that child is to be a visual-spatial learner. Visual-spatial learners have highly active right hemispheres, enabling them to see the big picture. As they see answers all at once in great, “A-Ha!” moments, they find step-by-step learning tedious. They need time to visualize how all the parts are related to a whole; they need to be allowed to reach conclusions in their own way; they need more time to translate their mental images into words and numbers; they need more visuals and fewer words; they need access to computers; their work needs to be evaluated separately for ideas and mechanics (e.g., spelling, handwriting, grammar, punctuation, capitalization, sentence structure, paragraphing); and they need other opportunities to demonstrate mastery besides writing assignments (e.g., PowerPoint presentations, photographic essays, dioramas, etc.). This session will focus on strategies for reaching visual-spatial learners.

Deelnemers

Profielfoto van Sjoerd Dirk Meijer
iQBegrijp
Profielfoto van Lineke van Tricht
Bureau Talent
Profielfoto van Marga Herweijer
Chemien
Profielfoto van Ageeth Bos
Comprix College
Profielfoto van Irma Spenkelink
Julianaschool
Profielfoto van Rianne van de Ven
Rianne van de Ven Coaching & Consulting
Profielfoto van Leonie Olthof
Basisschool Los Hoes
Profielfoto van Ans Ramaut
Unique-Talentbegeleiding
Profielfoto van Inge Hoekstra
WillemWijs, Juliana van Stolbergschool
Profielfoto van Christel de Poel
De Poel Coaching
Profielfoto van Ageeth de Jonge
PCBO Meppel
Profielfoto van Miranda Cramer
Imagine You!
Profielfoto van May Nellen
May Nellen Advies Begeleiding Coaching
Profielfoto van Manja Geijsel
TalentAanZ
Profielfoto van Bernadette Kolthof
KolthofCoaching / HB058
Profielfoto van Marijke Schekkerman
De Begaafden Wijzer
Profielfoto van Simone Tjepkema
Griftland College
Profielfoto van Astrid Loontjens
Stichting Kom Leren, OBS Binnenstad
Profielfoto van Anneke Dekkers
Anneke Dekkers Talentbegeleiding en advies
Profielfoto van Henny Spaargaren
CED-Groep
Profielfoto van Evert-Jan Oppelaar
Herbert Vissers College
Profielfoto van Marjolein Kraal
Da Vinci Eemland Amersfoort e.o
Profielfoto van F.B. de Mink
MOOI Begaafd
Profielfoto van Claudine van Vliet
bs de Tweesprong Maarssen
Profielfoto van Lydia Sevenster
GoedPresteren
Profielfoto van A. Mau
WereldWijs
Profielfoto van Marieke Groenewold
Probleemloos pienter
Profielfoto van Barbara van der Waarde
Orthopedagogiek van waarde
Profielfoto van Manon Hulsbeek
Manon Hulsbeek, differentiatie en begaafdheid
Profielfoto van Mechel Ensing-Wijn
Beelddenkwerk
Profielfoto van Sandy van Spronsen
Alice Bekke & Partners
Profielfoto van Frank Stevens
Dr. Mollercollege
Profielfoto van Annetti van Loon-School
Basisschool De Korenaer
Profielfoto van Herma Egberts
Klare Kijk uitgeverij
Profielfoto van Margot Gosen-Wolff
Smart & Sensitive Zwolle (Coaching praktijk in wording)
Profielfoto van Annick Hanekroot
ikc de wereldwijzer
Profielfoto van Lindy Jansen
Renea
Profielfoto van Leontien Kragten
Stichting Netwerk MBO Excellent
Profielfoto van Annemarie Gerritsen
Praktijk Psynergiek Oosterbeek
Profielfoto van Lianne van Oosten
Passend Onderwijs Almere
Profielfoto van Sonja Morbé
WijsSein
Profielfoto van Inge Planteydt
Bureau BlinQ
Profielfoto van Annet Atsma
AABBC
Profielfoto van Nathalie Plantjé
St. Bavoschool
Profielfoto van Tessa Wessels
Casa Tweetalige Montessorischool
Profielfoto van Annet van der Louw
PPO Rotterdam
Profielfoto van Juliette van Zanten
Zien,zijn en kijken
Profielfoto van Astrid Geeve
Astrid Geeve
Stedelijk College Eindhoven
Profielfoto van Bert Benthem
Stedelijk College Eindhoven
Profielfoto van Marian Wolters-van Wijk
Chr. Scholengemeenschap Het Streek
Profielfoto van Marielle Roos-van Gool
Trinitas gymnasium
Profielfoto van Alie Kuipers
onderwijsstichting Arcade
Profielfoto van Claudia in 't Veld
Natuurtalent in t Veld
Profielfoto van Jaco van Gorkom
Bureau Talent
Profielfoto van Marie-Louise Valkonet
Bureau Onderwijs Plus
Profielfoto van Floor Oomens
Orionlyceum
Profielfoto van Christien Pino - van Spaendonck
Ik kies een studie die mij past
Profielfoto van Mignon Engel
Vierkant voor Wiskunde
Profielfoto van Gerwin Grolleman
(onbekend)
Profielfoto van Clarien Tinbergen
Coaching Kitchen
Profielfoto van Marilène Zwetsloot
Feniks Talent