Signaleren en handelen bij leerlingen met (kenmerken van) HB plus ASS

Wanneer:
    • 14:00 - 15:15 - ( 21 / 21 )
    • 15:30 - 16:45 - ( 21 / 21 )
Spreker(s): Agnes Burger-Veltmeijer (Workshopleider)

Aan de hand van het Sterkte en Zwakte Model en casuïstiek laat Agnes Burger zien hoe het zit met camouflage, misdiagnoses, onderpresteren en frustratie van talent van leerlingen met (kenmerken van) hoogbegaafdheid plus een autisme spectrum stoornis. Hoe het denken in labels daarbij inde weg kan zitten. En wat dit betekent voor de rol van de leraar en vande schoolpsycholoog ten aanzien van signaleren en handelen.

Media & downloads

Deelnemers

iQBegrijp
Zuidema & Lont projectmanagement en consultancy
obs De Wissel (daltononderwijs)
Ichthusschool
De Talentenhaven
Gekend Talent
SPOE
Stedelijk Gymnasium Nijmegen
WillemWijs, Juliana van Stolbergschool
Novilo Opleidingen BV
Anja Jacobs
Beter in Beeld
Gemelle Zinzen
Zinzen
Onderwijspraktijk SMART
May Nellen Advies Begeleiding Coaching
TalentAanZ
Elizabeth de Vries
Tjongerschool
De Begaafden Wijzer
Griftland College
Jeannette Hondebrink
Ggdtwente
Psm-onderwijsadvies & Kwartiermaker (top) talenten regio Oost
Praktijk Voluit
Marieke Tijhuis
Constantijnschool
Talentig
WereldWijs
Probleemloos pienter
Passend Onderwijs Almere
SlimVaardig
Lonneke Snijder.nl
Verrijkingsklas Bussum (Geurtsen Onderwijs Consultancy)
Basisschool De Burchtgaarde
ikc de wereldwijzer
Miriam Kamermans
bs Kronenburgh
Maaike van Tongeren
De Spinaker
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties