Sessie

Signaleren en handelen bij leerlingen met (kenmerken van) HB plus ASS

Wanneer:
    • 14:00 - 15:15 - ( 21 / 21 )
    • 15:30 - 16:45 - ( 21 / 21 )
Spreker(s): Agnes Burger-Veltmeijer (Workshopleider)

Aan de hand van het Sterkte en Zwakte Model en casuïstiek laat Agnes Burger zien hoe het zit met camouflage, misdiagnoses, onderpresteren en frustratie van talent van leerlingen met (kenmerken van) hoogbegaafdheid plus een autisme spectrum stoornis. Hoe het denken in labels daarbij inde weg kan zitten. En wat dit betekent voor de rol van de leraar en vande schoolpsycholoog ten aanzien van signaleren en handelen.

Media & downloads

Deelnemers

Profielfoto van Sjoerd Dirk Meijer
iQBegrijp
Profielfoto van Anna Lont-Zuidema
Zuidema & Lont projectmanagement en consultancy
Profielfoto van Glarinda van Doorne
Ichthusschool
Profielfoto van Inge Hoekstra
WillemWijs, Juliana van Stolbergschool
Profielfoto van May Nellen
May Nellen Advies Begeleiding Coaching
Profielfoto van Manja Geijsel
TalentAanZ
Profielfoto van Marijke Schekkerman
De Begaafden Wijzer
Profielfoto van Simone Tjepkema
Griftland College
Profielfoto van Patty van Scherpenzeel- Mollema
Psm-onderwijsadvies & Kwartiermaker (top) talenten regio Oost
Profielfoto van Cécile de Bruin
Talentig
Profielfoto van A. Mau
WereldWijs
Profielfoto van Marieke Groenewold
Probleemloos pienter
Profielfoto van Joyce Geurtsen
Verrijkingsklas Bussum (Geurtsen Onderwijs Consultancy)
Profielfoto van Sandra Spruyt
Basisschool De Burchtgaarde
Profielfoto van Annick Hanekroot
ikc de wereldwijzer