Wanneer: |
|
---|---|
Spreker(s): | Ageeth Bos (Workshopleider) |
Een passend aanbod realiseren voor cognitief talentvolle leerlingen vraagt om visie. Wat wil je bieden? Uitdaging en verrijking of iets anders, zoals groeien naar eigenaarschap van leren?
Op het Comperio College, een bovenschoolse plusklas, proberen we een passend aanbod te bieden vanuit de overtuiging dat onze leerlingen het meest baat hebben bij ‘leren leren’. We doen dit met een Persoonlijk Leerplan en een (digitaal) portfolio, maar vooral door het voeren van reflectiegesprekken met de leerling. Door op deze manier te werken wordt er ingezet op, zowel cognitieve talentontwikkeling als op persoonlijke groei van de leerling. Uiteindelijk doel is om die vaardigheden aan te leren die kinderen in staat stellen om in een veranderende samenleving een plaats te verwerven en te behouden.
We delen onze praktijk graag met collega’s. In deze workshop vertel ik over onze praktijk en gaan we met elkaar kennis en ideeën uitwisselen. Wat het meest effectieve onderwijsarrangement is voor cognitief talentvolle leerlingen weten we nog niet. Door kennis en ervaring te delen kunnen we onze onderwijspraktijk weer verder verbeteren.
Media & downloads
- handout slim leren met een PLP.pdf (3 MB)
- kijkwijzer reflectiegesprekken PLP.pdf (6 KB)
- nieuw persoonlijk leerplan.pdf (115 KB)
- onderbouwing Kijkwijzer leerkrachtgedrag bij reflectiegesprekken over het PLP.pdf (27 KB)
- tasc blad 1.jpg (1 MB)
- TASC stappen uit de Workshop Slim leren met een PLP.pdf (229 KB)
- tascblad 2.jpg (1 MB)
- tascblad 3.jpg (981 KB)
- werken met doelen en 21st Century Skills.pdf (360 KB)