Wanneer: |
|
---|---|
Spreker(s): | Marion van de Coolwijk (Sessieleider) |
Een interactieve lezing over het visuele denken en leren. Ons onderwijs werkt vanuit een talig, analytisch leersysteem. Kinderen met een visuele voorkeur hebben het vaak moeilijk op school. In de onderbouw lijken ze nog goed mee te draaien, maar vanaf groep 3 (of zelfs pas op het VO) ontstaan problemen bij het leren (automatiseren, tekstbegrip, spellen, procedures, plannen). Door de nog grote onbekendheid bij leerkrachten, ouders en specialisten hierover, worden veel visueel ingestelde kinderen niet als zodanig herkend en/of verkeerd gediagnosticeerd (dyslexie, dyscalculie, ADHD, ASS). Zo ontstaan er met de jaren steeds grotere leer- en/of gedragsproblemen en zelfs schooluitval. Niet de lesstof is het probleem, maar de talige manier van aanbieden. U krijgt inzicht in uw eigen denkvoorkeur en leert dit bij anderen te herkennen. Kortom: een informatieve, ontspannen maar bovenal zinvolle lezing voor iedereen die meer wil weten over visueel denken en leren.