-
Inloop & registratie
Registreren is mogelijk vanaf 8:30 uur. In verband met het grote aantal deelnemers graag tijdig aanwezig zijn! Na registratie kan ook alvast de informatiemarkt bezocht worden tot 10 uur.
-
Opening: In je element met wie je bent!
Welkom en inleiding op het thema 'In je element met wie je bent!'
-
Keynote Linda Silverman
Out of Sync in a Competitive World
Gifted individuals often feel estranged and lonely, not realizing what sets them apart; their giftedness is at the heart of this experience. Even highly successful individuals often feel like imposters waiting to be unmasked. When giftedness is removed from the competitive realm of recognized achievement, it becomes clear that it is atypical development, which leads to unique experiences throughout the life cycle.
Giftedness is a psychological reality. Asynchrony, complexity, sensitivity, intensity, empathy are lifelong characteristics that differentiate the experience of gifted individuals from birth to maturity. Acknowledging and accepting your giftedness leads to compassion for others and deeper understanding of yourself and your relationship with the world.
-
1e Workshopronde
Maak een keuze uit één van de workshops
Sessies
- » Uitdagingen en kansen in de begeleiding van sensitieve begaafde leerlingen en hun intense manier van (be)leven
- » Interactieve lezing: Visueel denken en leren
- » Alle kinderen levenslang wijs
- » Ondernemen met je talent: dat doet er toe
- » De (h)erkenning van begaafde leerlingen met dyslexie
- » Groeimindset begint bij jezelf
- » Lastige ouders? .... zoekende ouders. Samenwerken met ouders van (hoog)begaafde kinderen
- » Een andere kijk....
- » Jezelf in zicht: met peers jezelf beter leren kennen
- » Het belang van een op ontwikkeling gerichte levenshouding
- » Mentaliseren, aansluiten bij de belevingswereld van cognitief zeer begaafde kinderen en jongeren
- » Bouwen aan executieve vaardigheden en een realistisch zelfbeeld in het Almeers Talentenlab
-
Lunch
Lunch, netwerken en gelegenheid voor het bezoeken van de informatiemarkt.
-
2e Workshopronde
Tijdens de 2e en 3e ronde kun je kiezen voor één verdiepende workshop van 2 rondes of twee verschillende workshops.
Sessies
- » Doelgericht werken aan (denk)vaardigheden inclusief portfolio A
- » In je element met wie je bent! A
- » “Op weg naar je element” - coaching bij dreigende uitval en ernstig onderpresteren A
- » Passende ondersteuning voor 'dubbel bijzondere' leerlingen A
- » Kijken áchter het gedrag van kinderen, vraagt een onderzoekende waarderende houding (let op: VERVALT!)
- » Visuele leertechnieken uit de LEREN LEREN Methode (volgt op lezing visueel leren)
- » Slim leren met een persoonlijk leerplan
- » Groeimindset begint bij jezelf
- » Lastige ouders? .... zoekende ouders. Samenwerken met ouders van (hoog)begaafde kinderen
- » Inzicht in een andere manier van denken, leren, werken en leven
- » Signaleren en handelen bij leerlingen met (kenmerken van) HB plus ASS
- » Upside down brilliance
- » Een andere kijk....
- » Jezelf in zicht: met peers jezelf beter leren kennen
-
3e Workshopronde
Sessies
- » Doelgericht werken aan (denk)vaardigheden inclusief portfolio (B verdiepingssessie)
- » “Op weg naar je element” - coaching bij dreigende uitval en ernstig onderpresteren (B verdiepingssessie)
- » In je element met wie je bent! (B verdiepingssessie)
- » Passende ondersteuning voor 'dubbel bijzondere' leerlingen (B verdiepingssessie)
- » Kijken áchter het gedrag van kinderen, vraagt een onderzoekende waarderende houding (let op: VERVALT!)
- » Alle kinderen levenslang wijs
- » Signaleren en handelen bij leerlingen met (kenmerken van) HB plus ASS
- » Upside down brilliance
- » Jezelf in zicht: met peers jezelf beter leren kennen
- » Uitdagingen en kansen in de begeleiding van sensitieve begaafde leerlingen en hun intense manier van (be)leven
- » Ondernemen met je talent: dat doet er toe
- » De (h)erkenning van begaafde leerlingen met dyslexie
- » Het belang van een op ontwikkeling gerichte levenshouding
- » 'Rise': intens en complex (be)leven
- » Mentaliseren, aansluiten bij de belevingswereld van cognitief zeer begaafde kinderen en jongeren
- » Groeimindset begint bij jezelf
-
Borrel