-
Inloop & registratie
-
Opening: In je element met wie je bent!
-
Keynote Linda Silverman
-
Uitdagingen en kansen in de begeleiding van sensitieve begaafde leerlingen en hun intense manier van (be)leven
-
Doelgericht werken aan (denk)vaardigheden inclusief portfolio A
-
Interactieve lezing: Visueel denken en leren
-
Slim leren met een persoonlijk leerplan
- handout slim leren met een PLP.pdf (3 MB)
- kijkwijzer reflectiegesprekken PLP.pdf (6 KB)
- nieuw persoonlijk leerplan.pdf (115 KB)
- onderbouwing Kijkwijzer leerkrachtgedrag bij reflectiegesprekken over het PLP.pdf (27 KB)
- tasc blad 1.jpg (1 MB)
- TASC stappen uit de Workshop Slim leren met een PLP.pdf (229 KB)
- tascblad 2.jpg (1 MB)
- tascblad 3.jpg (981 KB)
- werken met doelen en 21st Century Skills.pdf (360 KB)
-
Alle kinderen levenslang wijs
- Bennie.pdf (163 KB)
- Bijzonder Begaafd - Alle kinderen wijs 28 sept 2016.pdf (1 MB)
-
Ondernemen met je talent: dat doet er toe
-
De (h)erkenning van begaafde leerlingen met dyslexie
- handout workshop hbdys slo.docx (135 KB)
-
Lastige ouders? .... zoekende ouders. Samenwerken met ouders van (hoog)begaafde kinderen
-
'Rise': intens en complex (be)leven
-
“Op weg naar je element” - coaching bij dreigende uitval en ernstig onderpresteren A
- handout 20160928 SLO AK.pdf (5 MB)
-
In je element met wie je bent! A
- Desiree Houkema - Handout - In je element met wie je bent - 28sept2016.pdf (1 MB)
- Handout TiO - voorbeeldvragen.pdf (442 KB)
- TiO Bateson - A3.pdf (109 KB)
- TiO kaartjes - dubbelzijdig A4 - stevig papier.pdf (73 KB)
- TiO model Werkblad - A3.pdf (154 KB)
- Webb kwaliteiten valkuilen.pdf (26 KB)
- Meer informatie, hulpmiddelen en een animatievideo bij het model 'Talent in Ontwikkeling'
-
Het belang van een op ontwikkeling gerichte levenshouding
- Handout Talentstimuleren.pdf (13 MB)
-
Signaleren en handelen bij leerlingen met (kenmerken van) HB plus ASS
-
Upside down brilliance
-
Een andere kijk....
-
Jezelf in zicht: met peers jezelf beter leren kennen
-
Bouwen aan executieve vaardigheden en een realistisch zelfbeeld in het Almeers Talentenlab