• Agnes Burger-Veltmeijer

    ABV
    Onderzoeker, Gepromoveerd op HB+ASS, Gz-Psycholoog, Klinisch Pedagoog, NIP K&J-Psycholoog Specialist
  • Albert Kaput

    Slim Begeleiden
    Ambulant begeleider, Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Facilitator
    • Talentontwikkeling en het begeleiden van (potentiële) drop-outs

       Workshop talentontwikkeling en het begeleiden van (potentiele) drop-outs Getalenteerde leerlingen die niet toekomen aan het ontwikkelen van hun talenten en ook achter blijven in prestaties...
    • Feniks Talent: een kans! (VO)

      Feniks Talent biedt ondersteuning wanneer een getalenteerde leerling uitgevallen is binnen het reguliere onderwijssysteem. Feniks traint en begeleidt jongeren naar een waardevolle toekomst waarin...
  • Anita Wuestman

    Hoog-begaafdheid.nl
    ECHA Specialist in Gifted Education
    • Materialensessie: Ik RET het zelf! & Zoeki (PO)

      Ik RET het zelf! (14:00-14:30) In deze sessie maak je kennis met zowel het interactieve “ik RET het zelf!” bord als het werkboek dat kinderen stap voor stap leert belemmerende gedachten om...
  • Annemieke Weterings-Helmons

    Weterings Onderwijs Op Maat
    Docent Master SEN - Specialisatie begaafdheid
  • Annette Oorthuysen

    Jan van Egmond Lyceum
    Coördinator begaafdheid/ talentontwikkeling, Docent, Vwo, Onderbouw, Bovenbouw
  • Annita Smit-Meijer

    Coördinator begaafdheid/talentontwikkeling, Begeleider peergroep (plusklas/verrijkingsgroep), Gespecialiseerde leerkracht, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen, Talentgedreven coach, specialist begaafdehid, specialist begaafd&speciaal
    • Diagnostische gesprekken met begaafde leerlingen

      Passend onderwijs is aansluiten bij de leerbehoeften van de leerlingen. Wil je hierbij aansluiten dan is een diagnostisch gesprek met de leerling van groot belang. Een (hoog)begaafde leerling...
  • Arjan van Dijk

    Feniks Talent
    Directeur
    • Feniks Talent: een kans! (VO)

      Feniks Talent biedt ondersteuning wanneer een getalenteerde leerling uitgevallen is binnen het reguliere onderwijssysteem. Feniks traint en begeleidt jongeren naar een waardevolle toekomst waarin...
  • Bart Smoors

    SG Huizermaat
    Coördinator begaafdheid/ talentontwikkeling, Onderbouw, Bovenbouw, Mentor
  • Desiree Houkema

    National Talent Centre of the Netherlands (NTCN)
    Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Peers4Parents facilitator en trainer, Bestuurslid, WCGTC Delegate - NL
  • Dick van Hennik

    Vereniging Begaafdheidsprofielscholen
    Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, voorzitter Begaafdheidsprofielscholen / eigenaar onderwijsbureau
    • Denksessie 'Persoonlijk leiderschap'

      Hoogbegaafde leerlingen vertonen met grote regelmaat een sterke wil en zij worden wel omschreven als 'eigen-wijs'. Vele hebben moeite zich te voegen naar een autoriteit waarvoor of voor wie zij...
  • Dolf Janson

    JansonAdvies
    expert tbv ontwikkeling taal/spelling- en reken-inhouden - verbonden met de thema's
    • Zelf laten denken helpt!

      Waarom zou je je als leerling inspannen de goede antwoorden op te schrijven, als alles al in antwoordenboekjes of gewoon in de tekst boven de vragen gedrukt of op je tablet geprogrammeerd staat?...
  • Eleonoor van Gerven

    Slim! Educatief
    Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen, auteur van o.a. artikelen en boeken. Ontwikkelaar van verschillende leerroutes, waaronder de Master SEn Specialisatie van Fontys OSO en de Eénjarige Post-HBO Registeropleiding Specialist begaafdheid SE/ZOO®
    • Begaafd & Speciaal

      In deze workshop gaan we vanuit een functioneel veranderingsgericht perspectief in op de optelsom van Begaafd  & Speciaal. Dat wil zeggen dat we met elkaar gaan verkennen welke educatieve...
  • Elise de Bree

    Universiteit van Amsterdam
    universitair docent
  • Ellen Nooren

    Eduvier onderwijsgroep
  • Foka Visser

    Hilversumse Schoolvereniging
    Begeleider peergroep (plusklas/verrijkingsgroep), Gespecialiseerde leerkracht, Master SEN Talentontwikkeling en Excelleren
  • Hannie Dierx

    RBOB De Kempen, De Belhamel - Het Facet
    Begeleider peergroep(en), Specialist begaafdheid
    • Creatief denken! (PO)

      Zoek de overeenkomst tussen een voorstelrondje, een bol garen, spirograph en een geodriehoek Tijdens deze inspiratiesessie verkennen we een aantal creatieve, sfeer verhogende, korte werkvormen,...
  • Heleen Wientjes

    Universiteit Utrecht
    • Duurzaam leren - Hoogbegaafdheidsdidactiek (VO)

      Het geheim om cognitief getalenteerde leerlingen aan het werk te krijgen en te houden: zorgen dat zij  hun hersens kunnen gebruiken. Gevolg onder meer: dieper verwerken van de leerstof, en betere...
  • Irene Dekker

    Praktijk Liberi
    ECHA specialist (hoog)begaafdheid
    • Materialensessie: Ik RET het zelf! & Zoeki (PO)

      Ik RET het zelf! (14:00-14:30) In deze sessie maak je kennis met zowel het interactieve “ik RET het zelf!” bord als het werkboek dat kinderen stap voor stap leert belemmerende gedachten om...
  • Jan Kuipers

    Cedin
    Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen, Auteur, opleider
    • Een verstoorde communicatie met ouders,wat dan?

      Passend onderwijs betekent ook een goede samenwerking tussen ouders en school. Een goede ouder - school relatie heeft een positieve uitwerking op de ontwikkeling van het kind. Maar wat als ouders...
  • Jan van Os

    Adviespraktijk Hoogbegaafdheid
    Ambulant begeleider, Begeleider peergroep(en), Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, coach, trainer
  • Kasper Ponte

    PONTE
    Begeleider peergroep(en), Onderzoeker, Opleider/trainer, psycholoog
  • Lianne Hoogeveen

    Radboud Centrum voor Begaafdheidsonderzoek / Radboud Universiteit
    Beleidsmedewerker, Onderzoeker, Opleider/trainer, hoofd Centrum voor Begaafdheidsonderzoek
    • De sociaal-emotionele gevolgen van versnellen

      Veel mensen zijn bezorgd dat versnellen problemen op zal leveren en wel met name op het sociaal emotionele vlak. Deze bezorgdheid is begrijpelijk, maar door deze bezorgdheid wordt wel eens een...
  • Lilian Snijders-Loontjens

    AED Leiden
    Zelfstandig onderwijs professional
  • Lineke van Tricht

    Bureau Talent
    Eigenaar/Directeur Bureau Talent, Projectleider/Moderator De Academie
  • Lotte van Lith

    A Lot Of Complexity
    • Begaafdheid en emotionele ontwikkeling

      'Stel dat' de leerling die inhoudelijk en analytisch bijzonder veel verbanden legt, en blijk geeft van een eigenzinnig, creatief begrip van zijn wereld, zich ook emotioneel sterk bindt met hetgeen...
  • Maartje van den Brand

    SWV Plein 013
    Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Onderzoeker
  • Manon Hulsbeek

    Manon Hulsbeek, differentiatie en begaafdheid
    Onderwijsadviseur/ontwikkelaar lesmateriaal
    • Samenwerken op niveau met STIP! (PO)

      Binnen het STIP-project zijn modules Natuur&Techniek voor groep 6/7 van het basisonderwijs ontwikkeld. Hierbij wordt rekening gehouden met verschillen tussen leerlingen. In de workshop maakt u...
  • Marga Douben

    Orthopedagoog
    • De sociale ontwikkeling van begaafde leerlingen

      Joep is gisteren boos uit school gekomen. "De juf is stom!", zegt hij. Hij wil niet meer naar school. Van zijn juf kan hij toch niets meer leren....... De juf geeft bij de moeder van Joep aan dat...
  • Margaret Sutherland

    University of Glasgow
  • Maria van Groenestijn

    MPG coaching (en Het Nieuwe Lyceum Bilthoven)
    Docent, docent Grieks en Latijn, onder- en bovenbouw
  • Marianne Rongen Hofmans

    Wittering.nl
    • Bijzonder gewoon op Wittering.nl (PO)

      Op Wittering.nl bieden we alle kinderen de mogelijkheid zich in een rijk uitnodigende leeromgeving te ontwikkelen. In drie units van ieder 100 leerlingen in gecombineerde leeftijdsgroepen...
  • Marieke van der Zee

    Buro Mare
    Psycholoog, trainer, coach-counselor
    • De belangrijke rol van ouders

      Wat betekent hoogbegaafdheid voor jouw rol als ouder/opvoeder. Hoe steun je een kind zodat hij het gevoel ontwikkelt dat hij goed is zoals hij is Hoe geef je sturing op een manier die...
  • Marijke Schekkerman

    De Begaafden Wijzer
    Thema expert Hoogbegaafdheid & Excellentie, ECHA-specialist hoogbegaafdheid
  • Mariken Althuizen

    2Wicked
    Docent, Mentor, Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, onderwijsontwikkelaar, auteur, onderwijsontwikkelaar
    • Ruimte bieden vanuit contact en vertrouwen

      Dé hoogbegaafde bestaat niet. En dus is er ook niet één juiste manier om alle hoogbegaafde kinderen tegemoet te komen. Verrijken betekent voor iedere leerling iets anders. Ieder hoogbegaafd...
  • Marita van den Hout

    Beren van jouw weg, directeur
    Ambulant begeleider, Begeleider peergroep(en), Onderzoeker, Specialist begaafdheid, ECHA specialist in gifted education, SENG Model Parent Group facilitator
  • Marlies Barthel

    Theresialyceum
    Begeleider (hoog)begaafde leerlingen, Coördinator begaafdheid/ talentontwikkeling, Bovenbouw, Schoolleiding
    • Traject Op Maat voor leerling en ouder in het VO

      Het Theresialyceum in Tilburg kent vele manieren om de hoogbegaafde leerlingen en hun ouders een Traject Op Maat te bieden. Voorbeelden die de revue passeren zijn Traject Op Maat modules,...
  • Merle Hooijman

  • Minka Dumont

    Lesmateriaal voor hoogbegaafden
    • Samen leren met gelijkgestemden

      Kijken we naar wat een gedegen onderwijsaanbod voor hoogbegaafde leerlingen inhoudt, dan wordt al snel gedacht aan uitdagende lesmaterialen. Maar een uitdagend lesprogramma waarin de leerling alle...
  • Patricia Versnel-Blom

    Passend Onderwijs Almere
    Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Begeleider peergroep(en), Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen
  • Peter Nooitgedagt

    Eduvier onderwijsgroep
  • Renata Hamsikova

    IeKu Advies
    ECHA Specialist in Gifted Education
    • Hoogbegaafd = asynchroon, hooggevoelig, intens

      Deze omschrijving van hoogbegaafdheid van Annemarie Roeper (2000) geeft goed aan wat hoogbegaafd zijn betekent: “Hoogbegaafdheid betekent een hoger niveau van bewustzijn, grotere...
  • Stijn Smeets

    Expertisecel Begaafdheid KULeuven - Modesto
    • Growth mindset en motivatie

      Hoe kan een leerkracht, begeleider of ouder het beste uit een kind naar boven halen? In deze workshop gaan we actief aan de slag met het ontwerpen van een inspirerende en motiverende onderwijs-...
  • Tijl Koenderink

    Feniks Talent / Novilo
    Ambulant begeleider, Beleidsmedewerker, Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Onderzoeker, Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen, Uitgever, Directeur
    • Levenshouding als basis voor leren

      Wanneer we het hebben over onderwijs aan getalenteerden komt er al gauw een discussie over inhoud, niveau en, gelukkig, tegenwoordig ook vaak over de vaardigheden die we willen dat kinderen leren....
  • Titia Kalker

  • Ton van Houtert

    Fontys HKE PAbo Tilburg
  • Truus van der Kaaij

  • Wendy Lammers van Toorenburg

    HIQ Expertisecentrum Hoogbegaafdheid
    Specialist begaafdheid, Directeur
    • Ben ik in beeld?

      De hoogbegaafde visueel-ruimtelijk denkende leerling in de klas Hij is 10 en zit in groep 6. Hij heeft een extra jaar gekleuterd. De leerkrachten zien hem als een dromerig en gevoelig...
  • Willeke Rol

    Bright Kids
    Directeur, begeleider plusklassen en opzetten plusklassen, coach/counseller, trainer leren leren, familieopstellingen
    • (H)erkenning van dyslexie bij begaafde kinderen

      Laurens (12) speelt fabelachtig viool. Niemand vermoedde dat hij nauwelijks noten kon lezen. Tot hij een ingewikkeld stuk vol tertsen moest instuderen, daarbij niet meer genoeg aan zijn gehoor had...
    • Talentenlijn (PO)

      Talentenlijn is ontwikkeld om aan de specifieke behoeften van kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong te voldoen. Talentenlijn biedt de mogelijkheid tot het creëren van passend onderwijs in de...
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties