• Albert Kaput

    Slim Begeleiden
    Opleider/trainer, Coach, Trainer HB in Ontwikkeling
  • Anita Wuestman

    Hoog-begaafdheid.nl
    ECHA Specialist in Gifted Education
  • Basisschoolleerlingen

    Plusklas
    • Waarom een peergroep er zo toe doet!

      In een peergroep wordt voor hoogbegaafde kinderen een omgeving gecreëerd waar ze naast intellectueel ook sociaal, emotioneel en creatief volwaardig kunnen ontwikkelen. Vanuit deze basis kunnen de...
  • Desirée Houkema

    National Talent Centre of the Netherlands (NTCN)
    Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Peers4Parents facilitator en trainer, Bestuurslid, Managing Director, WCGTC Delegate - NL
    • Welkom en inleiding

  • F.B. de Mink

    MOOI Begaafd
    Opleider/trainer, Specialist begaafdheid
    • Dabrowski als inspiratie voor persoonlijke groei

      Klopten de inzichten over zelfdoding (1929) en zelfmutilatie van beroemde kunstenaars (1937)? In 1962 deed Dabrowski met 12 psychologen en medici weer uitgebreid onderzoek onder 80 Poolse G&T...
  • Frans Corten

    Werk en Waarde
  • Ido van der Waal

    Altena BV.
    • Conflicten op school én op het werk

      Het benutten van kennis over patronen in gedrag, communicatie en het stellen van vragen als hulpmiddel bij het voorkomen en oplossen van conflicten waarbij hoogbegaafden betrokken zijn. Uit...
  • James Webb

    SENG (Supporting Emotional Needs of the Gifted)
  • Janneke Breedijk

    Pluskids
    Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Kindertalentenfluisteraar
    • Pubers: onderweg naar hun toekomst

      Janneke Breedijk schreef met Noks Nauta het boek Hoogbegaafde pubers, onderweg naar hun toekomst (uitg. Pearson, 2012). In de sessie wordt ingegaan op wat (hoog)begaafde jongeren hebben...
  • Jongeren van SquibS

    SquibS peer community
  • Marieke van der Zee

    Buro Mare
  • Maud van Thiel

    OYA Psychotherapie en Coaching
    psychotherapeut
    • Misdiagnoses en dubbele diagnoses

      Hoogbegaafden met wie het niet zo goed gaat en die zich in de GGZ melden krijgen nogal eens te maken met misdiagnoses. Welk misdiagnoses komen vaak voor? Hoe komt dat? En zijn het wel altijd echte...
  • Noks Nauta

    • Aandacht voor hoogbegaafde senioren

      Hoogbegaafd ben je van de wieg tot het graf. Het zit in je en het kleurt alle domeinen van het leven. Hoogbegaafde senioren worden nog lang niet altijd als zodanig herkend, ook niet door henzelf....
  • Nora Steenbergen-Penterman

    SLO
    Specialist begaafdheid, Senior Leerplanontwikkelaar po, ECHA Specialist (Hoog)begaafdheid, Projectleider Informatiepunt Onderwijs & Talentontwikkeling
    • Betekenisvol leren en doelen stellen in po en vo

      Leren heeft betekenis als de lerende bewust bezig is en inziet waartoe hetgeen hij doet kan leiden. Maar wanneer is wat je doet goed en sluit het aan op wat je al kunt? Wat heb je nu én later...
  • Peter Riezebos

    • Van mavo tot Harvard

  • Rianne van de Ven

    Rianne van de Ven Coaching & Consulting
    Vrijwilliger, Bestuurslid Intervisie (vrijwilligersfunctie), Coach voor hoogbegaafde volwassenen
    • Welkom en inleiding

    • Bewust HB 'zijn' op volwassen leeftijd

      Veel hoogbegaafde volwassenen van nu zijn in hun kindertijd niet als hoogbegaafd (h)erkend. Zij kunnen ‘onbewust hoogbegaafd’ door het leven gaan. Met een deel van deze groep gaat het prima,...
  • Rineke Derksen

    GelukkigHB
    • Waarom een peergroep er zo toe doet!

      In een peergroep wordt voor hoogbegaafde kinderen een omgeving gecreëerd waar ze naast intellectueel ook sociaal, emotioneel en creatief volwaardig kunnen ontwikkelen. Vanuit deze basis kunnen de...
  • Simone Keijsers

    Universiteit Leiden Afdeling SOZ/SEA
    Trainer en coach, Studiekeuze en loopbaan begeleiding, studievaardigheden, hoogbegaafdheid
    • Hoogbegaafd en studeren aan de universiteit

      Veel hoogbegaafden gaan vol verwachting studeren aan de universiteit. De universiteit is echter ook weer een 'school'. Daardoor kunnen dezelfde uitdagingen een rol gaan spelen die ook tijdens...
  • Tijl Koenderink

    Feniks Talent / Novilo
    Ambulant begeleider, Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Beleidsmedewerker, Onderzoeker, Opleider/trainer, Specialist begaafdheid, Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen, Uitgever, Directeur
  • Truus van der Kaaij

    • Dabrowski als inspiratie voor persoonlijke groei

      Klopten de inzichten over zelfdoding (1929) en zelfmutilatie van beroemde kunstenaars (1937)? In 1962 deed Dabrowski met 12 psychologen en medici weer uitgebreid onderzoek onder 80 Poolse G&T...
  • Willeke Rol

    Bright Kids
    Directeur, begeleider plusklassen en opzetten plusklassen, coach/counseller, trainer leren leren, familieopstellingen
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties