Inloggen?

Inloggen Help

Dubbel bijzonder

Leerlingen met kenmerken van begaafdheid en kenmerken van leer- en/of gedragsproblemen zijn dubbel bijzonder. Meestal worden ze echter niet als zodanig (h)erkend...

Welke signalen zijn van belang om hen beter te begrijpen? Welke mogelijkheden zijn er om hen te begeleiden?

Verken binnen dit thema welke succesvolle strategieen kunnen bijdragen aan de optimale talentontwikkeling van deze bijzondere kinderen.

Nieuw in dit thema

  • In dit boek ligt de focus op de positieve eigenschappen van iemand met AD(H)D, en hoe deze talenten, gaven en vermogens te benutten, als brandpunt.

    487
  • Video over de mogelijkheden op de website www.talentstimuleren.nl en over de activiteiten van het Informatiepunt Onderwijs & Talentontwikkeling (SLO).

    1458
  • Het Almeers Talentenlab heeft een aparte groep voor begaafde leerlingen die extra training en begeleiding nodig hebben op het gebied van executieve vaardigheden en op sociaal en emotioneel gebied.

    2232

Meest bekeken

  • Om beter zicht te krijgen op hoe vaak bepaald gedrag voorkomt is het turven van gedrag een goede manier om dit in kaart te brengen.

    17971
  • Dit boek is een vertaling van 'Misdiagnoses and Dual Diagnosis of Gifted Children' van J.T. Webb e.a.

    8800
  • De tijdsteekproef is een observatiemiddel waarmee de taakwerkhouding van een leerling in kaart kan worden gebracht.

    8630
  • Artikel over het belang van gesprekken met leerlingen over hun eigen proces van talentontwikkeling. Verschenen in een special over 'begaafdheid' van ZorgPrimair (nr. 4, 2013).

    8088

Meest gewaardeerd

  • Onderzoek door het onderzoekscentrum Brein en leren (VU - prof. Jelle Jolles). I.v.m. aansluiting po-vo ook interessant voor leraren in het po.

    3417
  • Knapzakjes zijn kleine handzame praktijkgidsen over onderwijs aan begaafde leerlingen.

    3565
  • Hulpmiddel om met leerlingen en andere betrokkenen in de begeleiding van talentvolle en begaafde leerlingen in gesprek te gaan over wat herkenbaar is in de verschillende profielen en over de behoeften van leerlingen met hierbij passende begeleidings- en o

    5693
  • De tijdsteekproef is een observatiemiddel waarmee de taakwerkhouding van een leerling in kaart kan worden gebracht.

    8630